درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کودکان و بزرگسالان

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کودکان و بزرگسالان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کودکان و بزرگسالان

از این پس، به لطف فناوری، درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کودکان و بزرگسالان ممکن می شود. در دنیای مدرن امروز هستند کودکانی که درگیر اختلالات یادگیری هستند و علاوه بر خودشان والدینشان هم با مشکلات زیادی رو به رو شده اند. برای مثال کودکی که به یکی از اختلال های یادگیری دچار شده در مدرسه با مشکلات زیادی روبرو می شود. برای مثال کودک در روخوانی کردن مطالب، نوشتن انشاء، حل کردن تمرین های ریاضی و سایر دروس می ترسد و حتی در بسیاری از اوقات هیچ یک را نمی تواند انجام دهد. اکنون موضوعی در ذهن شما به وجود می آید که امروزه اکثر بچه ها در یادگیری دروس با مشکلاتی از این قبیل مواجه می شوند. در پاسخ به این موضوع باید گفت که شما درست می گویید اما اگر یاد گرفتن یک موضوع در یک کودک دائم شود برای مثال کودک بار ها و بار ها نتواند تمرین های ریاضی اش را انجام دهد باید مشکوک به یکی از انواع اختلالات یادگیری شد. از این رو اگر می خواهید بدانید که کودک شما به اختلال های یادگیری دچار شده یا خیر کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا در کنار این مورد از نحوه درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک نیز اطلاعاتی کسب کنید.

 

اختلال یادگیری چیست؟

آیا معنی کلمه اختلال یادگیری را می دانید؟ آیا می دانید کودکی که به این اختلال دچار می شود چه کارهایی را نمی تواند انجام دهد؟ اختلال یادگیری به معنای پیشرفت نکردن کودک در دوران مدرسه و نداشتن توانایی خواندن، نوشتن، انجام محاسبات ریاضی به درستی می باشد. به عبارتی صریح تر یعنی کودک دارای زمینه هوشی مناسب یا حتی بالایی می باشد اما نمی تواند به خوبی بنویسد یا بخواند و یا محاسبات ریاضی را انجام دهد.

اگر والدین به موقع اقدام به درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک نکنند کودک به مرور از درس و مشق زده می شود که نتیجه آن ترک مدرسه است. آیا نمی دانید روش درمانی نوروفیدبک چیست؟ عجله نکنید زیرا به تمامی سوال های ذهن شما آرام آرام پاسخ می دهیم. بسیاری از والدین فکر می کنند کودکی که درگیر این اختلال می شود یا تنبل است یا بی انگیزه در حالی که اصلا اینطور نیست. تنها تفاوت این کودکان با سایر کودکان نحوه ی دریافت اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن ها می باشد.

 

اختلال یادگیری در کودکان و دانش آموزان

خیلی از والدین حتی در صورت متوجه شدن اختلال یادگیری در کودکشان اقدام به درمان آن نمی کنند. به عبارتی دیگر رو به رو شدن با این اختلال در کودکان برای والدین کمی سخت است زیرا آن ها فکر می کنند درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک یا دارو مشکلات فراوانی در آینده برای آن ها به وجود می آورد در حالی که این فکر اشتباه است. حتی خیلی از والدین می ترسند که اگر کسی بفهمد کودک شان درگیر اختلال یادگیری شده به او بگویند که کند ذهن است.

[alert style=”warning”]حتما مطالعه کنید : تشخیص اختلالات یادگیری در کودکان دبستانی [/alert]

در پاسخ به فکر های مختلف والدین باید به یک نکته اساسی اشاره کنیم که این کودکان نه تنها کند ذهن نیستند بلکه دارای هوش بالایی می باشند. همچنین می توان گفت که آموزش این کودکان باید جوری باشد که با شیوه یادگیری آن ها سازگاری داشته باشد. در حقیقت به طور کلی می خواهیم به شما بگوییم که وجود هر یک از انواع اختلالات یادگیری در کودکتان نباید موجب نگرانی شما شود زیرا درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک به وجود آمده تا نگرانی های شما را از بین ببرد.

اختلال یادگیری در بزرگسالان

تا به اینجا متوجه شدید که کودکانی که به هر یک از انواع اختلالات یادگیری دچار می شوند در درک کردن و فهمیدن یک مطلب و استفاده کردن از زبان گفتاری یا نوشتاری مشکل دارند و کند ذهن نیستند. اما باید به شما بگوییم که نه تنها اختلالات یادگیری در کودکان دبستانی بسیار شایع شده است بلکه اختلال یادگیری در بزرگسالان نیز وجود دارد. از این رو باید گفت که وقتی یک فرد به اختلال یادگیری دچار می شود تنها به عدم درک و فهمیدن مطلب منتهی نمی شود.

اختلالات یادگیری در بزرگسالان ممکن است به صورت مجموعه ای از مشکلات پدید آید حتی شدت این اختلالات در هر فرد می تواند متفاوت باشد. البته خیلی از افراد اختلالاتی که در بزرگسالان به وجود می آید را با عقب ماندگی ذهنی، محرومیت عاطفی، معلولیت شنوایی یا حرکتی و … اشتباه می گیرند. در حالی که این افراد همانند کودکان به یکی یا چند تا از انواع اختلالات یادگیری دچار شده اند. این افراد نیز همانند کودکان می توانند از درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک استفاده کنند.

اختلال خواندن یکی از انواع اختلالات یادگیری

ابتدا باید بدانید که خواندن یکی از بزرگ ترین فرایند های پیچیده برای یادگیری علم و دانش است که با رشد زبان، گفتار و توانایی های ذهنی کودک در ارتباط می باشد. از این رو یکی از مهم ترین نوع های اختلال یادگیری اختلال در خواندن مطالب چه درسی و چه غیر درسی می باشد. به عبارتی دقیق تر متخصصین عدم توانایی خواندن مطالب مختلف در صورتی که فرد دارای هوش بالا، سلامت بینایی، سلامت شنیداری، سلامت حسی و … است را اختلال خواندن نامیده اند.

اکنون کمی در مورد کودک خود نگران شده اید و شک کرده اید که کودکتان درگیر این نوع اختلال یادگیری شده است یا خیر؟ اگر کودک شما نمی تواند به درسی مطالب را بخواند، در بیان حروف، کلمه ها، ترکیب حروف، بخش کردن کلمه ها، درک مطلب و شناخت آن ها مشکل دارد حتما برای مطمعن شدن آن باید به یک کلینیک روان شناسی خوب برای شناخت و درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک مراجعه کنید.

در حقیقت کودکی که به این نوع از انواع اختلالات یادگیری دچار شده است در بسیاری از اوقات حتی می تواند مطالب را بخواند اما به دلیل اینکه درک درستی از متن خوانده شده اش ندارد در مهارت های مرتبط با خواندن و درک مطلب ضعیف می باشد. به عبارتی صریح تر کودک می تواند درس های مختلف خود مانند ریاضی، عربی و … را بخواند اما همانند یک روخوانی می باشد و نمی تواند مطالب موجود را درک کند.

اختلال ریاضی یکی از انواع اختلالات یادگیری

امروزه از هر ده دانش آموز کم کم هفت دانش آموز در درس ریاضی مشکل دارند و حتی می توان گفت این مشکل برای افراد بزرگسال مانند دانشجوها هم وجود دارد. اما نکته قابل بحث اینجاست که اگر این مشکل مانند نفهمیدن تمام مباحث ریاضی و نداشتن توانایی برای حل تمرینات به صورت دائم باشد باید نگران شد. یکی دیگر از انواع اختلالات یادگیری اختلال ریاضی می باشد که هر فرد مبتلا به این اختلال باید سریعا اقدام به درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک کند.

اگر این اختلال در کودکان درمان نشود کودک ابتدا از این درس و سپس از سایر درس ها دلسرد می شود و اعتماد به نفسش کاهش پیدا می کند. آیا شما هم کنجکاو شدید که بدانید کودک شما به این نوع اختلال دچار شده است یا خیر؟ آیا می خواهید بدانید که اگر کودکتان به این نوع اختلال دچار شده است هرچه زودتر دست به درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک بزنید؟ کافیست نگاهی به شایع ترین علائم اختلال ریاضی بیندازید تا جواب سوال هایتان را دریافت کنید.

  • مشکل داشتن کودک در شمارش عددها برای مثال کودک نمی تواند به درستی عدد یک تا بیست را بشمارد.
  • درک نکردن مفهوم عددها برای مثال کودک نمی تواند از ده مهره مهره پنج را پیدا کند.
  • کودک نمی داند عدد پنج از سه بزرگ تر است.
  • کودک در خواندن عددها یا حتی رو نویسی از عددها نیز مشکل دارد.
  • کودک یا علامت های ریاضی مانند به علاوه، ضرب، تقسیم، منها را نمی شناسد و یا آن ها را اشتباه می کند.
  • مشکل در درک مسائل ریاضی.
  • مشکل داشتن در شمردن پول ها.

اختلال نوشتن یکی از انواع اختلالات یادگیری

یکی دیگر از شایع ترین اختلالات یادگیری در کودکان اختلال نوشتن می باشد که در صورت مشاهده این اختلال نیز باید والدین به سراغ درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک بروند. کودکی که به این اختلال دچار می شود به درستی نمی تواند مطالبی که معلم به او دیکته می کند یا والدین به او می گویند را بر روی کاغذ و دفتر خود بنویسد.

اگر بخواهیم کمی تخصصی تر شما را با این اختلال آشنا کنیم باید بگوییم که در اختلال نوشتاری کودک در سازماندهی به افکار برای انتقال دادن به روی کاغذ دچار اشکال است. اگر می خواهید بدانید که کودکتان به این نوع اختلال دچار است یا خیر باید نگاهی به نشانه های این اختلال بیندازید که در ادامه برای شما مطرح کرده ایم :

  • مرتب نبودن کلمات در کنار هم
  • کپی بدون اشکال حروف و کلمات
  • نداشتن ثبات در املای یک کلمه
  • نداشتن سازماندهی و پیوستگی در نگارش

اگر میخواهید مطمئن شوید که کودکتان دچار اختلال یادگیری هست یا خیر، به شما پیشنهاد میکنم در تست اختلالات یادگیری بصورت کاملا رایگان شرکت کنید. تست اختلالات یادگیری در کودکان به این منظور ارائه شده است تا والدین گرامی بتوانند با استفاده از آن ، اختلال یادگیری در فرزندشان را تشخیص دهند و به روند بهبودی فرزندشان کمک کنند.

نوروفیدبک چیست و چگونه کار میکند؟

تا به اینجا نگاهی به انواع اختلالات یادگیری کردیم و گفتیم که برای درمان اختلال یادگیری باید به سراغ نوروفیدبک بروید. آیا نمی دانید درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک چگونه است؟ آیا نمی دانید روش نوین نوروفیدبک که امروزه در سر تا سر جهان معروف شده چیست؟ نوروفیدبک که امروزه کلینیک های زیادی مانند مشاوره نوین از آن استفاده می کنند یکی از روش های درمانی مربوط به علم روانشناسی است که از آن برای درمان بسیاری از اختلالات ذهنی و روحی و بیماری های عصبی استفاده می شود.

چگونی کارکرد این روش نوین بدین صورت است که با استفاده از یک دستگاه کامپیوتری امواج مغزی بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس بازخوردی از وضعیت فرد ارائه می شود. اگر بخواهیم بصورت ساده تر به شما بگوییم نوروفیدبک چیست باید گفت که درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک باعث بهبود کارکرد مغز فرد می شود.

[alert style=”warning”]حتما مطالعه کنید : نوروفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؟[/alert]

آیا درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک امکان پذیر است؟

اکنون پس از دانستن چگونگی کارکرد این روش درمانی نوین، سوالی با این عنوان که آیا درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک امکان پذیر است در ذهن تان شکل می گیرد. در پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت که این روش یک روش درمانی مکمل برای درمان های دارویی و روان شناختی است. از این درمان می توان در اختلال یادگیری، استرس، اضطراب، وسواس، بیش فعالی و … بهره برد. همچنین می توانیم بگوییم که درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک به همراه اختلال های گفته شده کاملا مفید است و با خیال راحت میشود از این روش درمانی نوین برای کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اختلال یادگیری

پس از بررسی انواع اختلالات یادگیری و چگونگی درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک نوبت به پیدا کردن بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اختلال یادگیری و … می رسد. سوال اصلی اینجاست که بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اختلال یادگیری کجاست؟ پیشنهاد ما به شما مرکز مشاوره و علوم اعصاب نوین است. چرا؟ زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد زیر میباشد:

  • تجهیزات فوق پیشرفته و دستگاه نوروفیدبک پروکامپ کانادا که دارای FDA آمریکا میباشد و کاملا ایمن است.
  • انواع تاییدیه های معتبر در سطح کشور و اروپا
  • دارای متخصصین حرفه ای با سابقه های درخشان

این مرکز با ۸ سال سابقه درخشان و بیش از هزاران جلسات نوروفیدبک با نتایج موثر و مثبت، به بهترین مرکز نوروفیدبک در کرج و حتی سطح کشور تبدیل شده است.

مرحله اول درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک گرفتن نقشه مغزی

در مرحله اول درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کلینیک نوین، ابتدا یک نقشه مغزی از فرد گرفته می شود. اما نگران نباشید این کار کاملا ایمن و بدون عوارض جانبی میباشد و بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشد. سپس داده هایی که از این نقشه مغزی به دست آمده است توسط متخصصین مجرب ما پردازش خواهد شد و در صورت اطمینان از وجود اختلال یادگیری و ارزیابی شدت آن، درمان با نوروفیدبک شروع میشود.

مرحله دوم درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک سازماندهی جدید مغز

در مرحله دوم درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک، متخصصین اقدام به سازماندهی جدید مغز می کنند. یعنی با توجه به شدت اختلال جلساتی را تایین میکند که بین ۳۰ تا ۵۰ جلسه متغیر است و به میزان شدت اختلال یادگیری فرد بستگی دارد. در طول این دوره مغز دوباره سازماندهی میشود و یاد میگیرد که اختلال خود را کنار بگذارد.

مرحله سوم درمان اختلالات یادگیری با نوروفیدبک بررسی تغییرات و پیشرفت

در این مرحله دوره درمان با نوروفیدبک تقریبا تمام میشود و نوروتراپیست برای اطمینان از درمان فرد، از وی مجددا نقشه مغزی میگیرد تا ببیند مغز به تغییرات لازم دست یافته است یا خیر. اگر مغز به نتایج مورد نظر دست یافته بود دوره درمان به پایان میرسد و اگر اینگونه نشد جلسات بیشتری برای وی تجویز میشود که در نهایت به نتایج موثر دست یابد.

جهت مشاوره رایگان یا تایین وقت با ما تماس بگیرید

نتیجه گیری

در جمع بندی نهایی این مقاله حد الامکان سعی شد تا شما را ابتدا با اختلال یادگیری و انواع آن و سپس با چگونگی کارکرد روش نوین نوروفیدبک آشنا کنیم. همچنین در این مقاله دانستید که از این روش درمانی برای چه اختلالاتی می توان بهره برد و هیچ ضرری برای کودک ندارد. در سخن اخر این مقاله به شما توصیه می کنیم به سراغ بهترین مرکز نوروفیدبک یعنی مشاوره نوین برای درمان اختلال یادگیری کودکتان بروید.

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

2 نظر در “درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کودکان و بزرگسالان

  1. پیمان گفت:

    نورویدبک برای اختلال یادگیری چند درصد موثره؟ و نتایج ماندگار خواهد بود؟

    1. دوست عزیز سلام
      نوروفیدبک در 80 درصد موارد (و شاید بیشتر) موثر واقع می شود و نتایج تا 5 الی 10 سال دیگر ماندگار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *