تست اضطراب بک

تست اضطراب بک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تست اضطراب بک

تست اضطراب بک در صدد سنجش اضطراب که واکنش طبیعی بدن، در برابر فشار های روانی است می باشد. همه ی ما در موقعیت های گوناگون، کم و بیش با اضطراب دست و پنجه نرم کرده ایم. برای مثال هنگامی که با مشکلات شغلی یا تحصیلی مواجه میشویم، زمانی که می خواهیم تصمیم مهمی در زندگی بگیریم و یا زمان قبل از امتحان دادن که باعث می شود عصبی و مضطرب شویم، این نوع اضطراب که تحت کنترل فرد می باشد، اضطراب طبیعی است. ولی اگر این اضطراب بصورت نگرانی و ترس بیش از حد و غیرقابل کنترل پیشروی کند و در رویه زندگی فرد اختلال ایجاد کند، نوعی بیماری روحی جدی محسوب می شود که باید تشخیص داده شده و برای درمان آن اقدام شود. تست اضطراب بک یکی از بهترین و راحت ترین ابزار ها برای تشخیص این اختلال است، که در عرض چند دقیقه به شما کمک میکند که این اختلال را در خود شناسایی کنید و هرچه سریع تر آن را درمان کنید. در ادامه بصورت رایگان میتوانید از این تست استفاده کنید.

پیشنهاد میکنم شرکت کنید : برای شرکت کردن در سایر تست های روانشناسی نوین مشاوره کلیک کنید.

 

چگونه شدت اضطراب خود را بسنجیم؟

 

اضطراب علائم جسمی (مانند تپش قلب) و فکری (مانند دلشوره و نگرانی) در فرد ایجاد می کند. برای تعیین شدت علائم اضطراب باید تک تک این علائم مورد بررسی قرار گیرد.

همانطور که گفته شد از جمله ابزار هایی که برای سنجش میزان اضطراب در افراد طراحی شده است، تست افسردگی بک (BAI) است.

حتما مطالعه کنید : درمان اضطراب با نوروفیدبک جدید ترین روش درمان اضطراب در کودکان و بزرگسالان بدون عوارض جانبی

تست اضطراب بک (BAI) چیست؟

 

تست اضطراب بک (BAI) به انگلیسی : Beck Anxiety Inventory یکی از معتبرترین و پرکاربرد ترین تست های اضطراب نوجوانان و بزرگسالان است.

این تست توسط دکتر بک (بنیان گذار شناخت درمانی) و همکارانش در سال ۱۹۸۸ تدوین شد و پژوهش های متعدد انجام شده در داخل و خارج از کشور اعتبار این تست را تایید کرده است.

این تست دارای ۲۱ سوال است که هر یک از سوال های آن یکی از علائم ذهنی، بدنی و هراس را ارزیابی میکند.

 

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *