افزایش تمرکز با نوروفیدبک

افزایش تمرکز با نوروفیدبک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

افزایش تمرکز با نوروفیدبک

داشتن تمرکز و یک ذهن روشن برای یادگیری در کسب مهارت های زندگی و داشتن یک آینده روشن مهم و موثر است. افزایش تمرکز به معنای تمرکز تمامی حواس روی یک موضوع معین مانند درس خواندن و به طور کلی به جمع کردن هواس نیز می گویند. در موقعیت های مختلف مانند اضطراب و نگرانی فرد ممکن است حواس پرت شود که نتیجه آن عدم تمرکز روی موضوعات مختلف می باشد. به طور کلی افرادی که به دنبال افزایش تمرکز خود هستند می توانند سراغ افزایش تمرکز با نوروفیدبک بروند. اقزایش تمرکز با نوروفیدبک یک روش نوین و جدید در سراسر جهان می باشد. اگر می خواهید بدانید نوروفیدبک چیست و چگونه باید به افزایش تمرکز با نوروفیدبک پرداخت، کافیست در ادامه ما را دنبال کنید.

اختلال تمرکز چیست؟

امروزه افراد زیادی اقدام به افزایش تمرکز با نوروفیدبک می کنند. تمرکز کردن یعنی فشردگی و چکیده یک مجموعه، حفظ و نگه داری توجه، تمرکز تمامی حس ها روی یک موضوع مشخص. از طرفی باید بدانید که همه افراد از پیر و جوان توانایی تمرکز کردن دارند زیرا امر تمرکز یک امر نسبی است. به همین دلیل کسی نمی تواند بگوید که من حواس پرت هستم یا از تمرکز بالایی برخوردار هستم.

امروزه با مدرن شدن جامعه بشری دانش آموزان، ورزشکاران و افرادی زیادی هستند که در حرفه و رشته خود به افزایش تمرکز نیاز دارند. برخی دانش آموزان و دانشجویان از حواس پرتی و عدم تمرکز در شب های امتحان گلایه می کنند و یا با استفاده از قرص ها و دارو هایی که بسیار خطرناک هستند سعی در افزایش تمرکز و ارتقا عملکرد مغز خود دارند. اما وقتی افزایش تمرکز با نوروفیدبک وجود دارد چرا به سراغ دارو درمانی که عوارض جانبی دارد بروید؟

درمان اختلال تمرکز با نوروفیدبک

نوروفیدبک روشی است که در آن با استفاده از الکترود هایی که با ژل های مخصوص به سر وصل میشود، به مغز می آموزد که اختلال خود را کنار بگذارد، در واقع روش نوروفیدبک یعنی آموزش دادن مغز توسط خود مغز. اما نگران نباشید در این روش درمانی هیچ چیزی وارد مغز شما نمیشود و فرد هیچ درد یا عوارض جانبی را تجربه نمیکند، زیرا نوروفیدبک تنها امواج مغزی را از طریق الکترود ها از مغز میخواند و با توجه به آن به مغز می آموزد که این امواج را کم و زیاد کند تا بتواند به درمان و نتیجه دلخواه برسد.

در افزایش تمرکز با نوروفیدبک فرد با استفاده از نوروفیدبک قادر خواهد بود که عوامل و ایراداتی که باعث کاهش تمرکز و حواس پرتی در او می شوند را به تدریج حذف کند و با جایگزین کردن کار های دیگر تمرکز را بهبود داده و سبب ارتقای عملکردی مغز خود شود. افزایش تمرکز با نوروفیدبک در درمان افراد مبتلا به حواس پرتی و نداشتن تمرکز کاربرد بسیاری دارد و امروزه یکی از روش های پرطرفدار و محبوب در حوزه پزشکی و روانشناسی شده است.

نحوه افزایش تمرکز با نوروفیدبک در کودکان

کودکان برای انجام فعالیت های روزانه خود به انگیزه و تلاش نیاز دارند تا بتوانند از پس انجام این فعالیت ها بر بیایند و احساس ضعف و ناتوانی در آینده درون آن ها شکل نگیرد. از طرفی بسیاری از کودکان امروزه دارای اختلالات مختلفی مانند اختلال بیش فعالی، گفتاری، زبانی، یادگیری و … هستند.

کودکان برای برطرف کردن چنین اختالاتی باید تحت درمان روش نوروفیدبک قرار بگیرند تا با استفاده از این روش تمامی عملکرد مغزی کودکان تحت پوشش و کنترل قرار بگیرد. در نتیجه نوروفیدبک تمامی ایرادات مغزی که باعث ایجاد چنین اختلالاتی می شود را حذف یا برطرف می کند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در وهله ی اول تشخیص تمامی اختلالات نام برده شده حتما باید توسط روانپزشکان مجرب و با تجربه انجام شود بعد با دریافت مشاوره والدین همانند افزایش تمرکز با نوروفیدبک به سراغ درمان اختلالات کودک خود بروند.

فواید استفاده از روش نوروفیدبک در کودکان چیست؟

روش درمانی نوین و جدید نوروفیدبک که امروزه در سر تا سر جهان محبوبیت بسیاری دارد نه تنها عوارض ندارد بلکه دارای فواید بی شماری می باشد. کافیست با ما همراه باشید زیرا ما در ادامه برخی از شایع ترین فواید روش درمانی نوروفیدبک را برای آگاهی هرچه بیشتر شما مطرح کرده ایم. فواید شایع نوروفیدبک عبارت هستند از :

  • درمان اختلالات بیش فعالی
  • افزایش تمرکز با نوروفیدبک
  • درمان اختلالات یادگیری مانند اختلال دیکته نویسی، ریاضی و خواندن
  • بهبود وضعیت گفتاری کودک
  • درمان بیماری های روحی و روانی در کودک مانند پرخاشگری، حرص، حسادت، لجاجت و …

نوروفیدبک چیست؟

روش درمانی نوروفیدبک یکی از روش های درمانی نوین و جدید در علم روان شناسی می باشد که با استفاده از مغز انواع مشکلات مغزی مانند اختلالات روانی، جنسی، درد، اضطراب، و دیگر اختلالات را درمان می کند. در حقیقت نوروفیدبک روشی بسیار ارزشمند است که می تواند به تمام افراد جامعه در هر سنی مانند افزایش تمرکز با نوروفیدبک کمک کند تا زندگی آرام تر و بدون دردسری را نجربه کنند. همچنین می توان به این موضوع اشاره کرد که از اصلی ترین مزایای این روش درمانی در افزایش تمرکز با نوروفیدبک و … بدون دارو و بدون عارضه بودن آن است.

نوروفیدبک در حقیقت یک فعالیت مغزی است که به واسطه خود مغز شروع به درمان انواع اختلالات در فرد می کند. پس می توانیم نتیجه بگیریم که این روش پدیده ی عجیبی در درمان انواع اختلالات است. در اصل دانشمندانی که روش درمانی نوروفیدبک را کشف کرده اند توانسته اند خدمات بیشماری به افراد دنیا برسانند که حیرت آور است.

نوروفیدبک چگونه اقدام به درمان فرد می کند؟

بهتر است که بدانید حدود ۸۰ سال از عمر کشف روش درمانی نوروفیدبک می گذرد اما کمتر کسی از مزایای این روش اطلاع دارد و شاید این واژه برای برخی نیز حتی نا آشنا باشد. به بیانی صریح تر نوروفیدبک روشی است که متخصصان با استفاده از دستگاه های الکترونیکی پیشرفته فعالیت مغزی افراد را بررسی می کنند تا اختلالات مغزی را شناسایی و درمان کنند.

به وسیله ی این روش درمانی جدید از فعالیت های مغزی مان بازخورد های واضحی دریافت می کند. به همین دلیل متخصصان می توانند با استفاده از این روش کارکرد تمامی اندام های بدن را بررسی و کنترل کنند. هم چنین واکنش هایی مانند غم و شادی، استرس و اضطراب، افسردگی و بی حالی همگی ناشی از عملکرد مغز ما هستند که نوروفیدبک می تواند در درمان هر یک موفق و پیروز باشد.

آیا نوروفیدبک روش موثری برای افزایش تمرکز است؟

در پاسخ این سوال ابتدا باید بدانید که وقتی کودک بیش فعال نیاز به توجه دارد به جای افزایش موج بتا در مغزش موج تتای او بالا می رود. در نتیجه در دستگاه EEG بالا بودن موج تتا نسبت به بتای او ثبت می شود. از این رو متخصصان در جلسات نوروفیدبک درمانی به کودک می آموزند که چگونه موج بتای خود را بالا بیاورد. به طوری که پس از ۳۰ جلسه درمان کودک کاملا یاد می گیرد که چطور امواج مغز خود را کنترل کند. با روش درمانی نوروفیدبک علاوه بر بهبود توجه و تمرکز در کودکان علائم دیگر بیش فعالی نیز در کودک کمرنگ می شوند.

از طرفی در کودک تحت درمان با دارو با پایان نیمه عمر دارو در بدن علائم برمی گردد اما زمانی که کودک می آموزد که چطور امواج مغز خود را کنترل کند علائم خاموش می شوند. این بدان معنی است که وقتی جلسات درمانی کامل شد کودک شما فردی نرمال خواهد بود و این نکته وجه تفاوت نوروفیدبک با سایر روش های درمانی است. به همین دلیل یکی از بهترین روش های افزایش تمرکز با نوروفیدبک می باشد.

دارو درمانی یکی از راه های درمان اختلال تمرکز

دارو درمانی یکی از روش های درمانی اختلال تمرکز می باشد که می توانید به عنوان یک روش درمانی خوب از آن بهره ببرید اما استفاده از آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم. چون ساختار داروها تهاجمی می باشد و تهاجمی بودن به معنای عوارض است. بدین صورت دارو درمانی مشکل شما یا کودک تان را از ریشه حل نمی کند تنها به صورت موقتی شما و کودک تان را درمان می کند.

برای مثال دارو هایی مانند متیل فنیدیت و دکسامفتامین هستند که روند آن اثر آن ها بسیار سریع است. اما در طول شب ممکن است از بین بروند ولی دارو های دیگری مانند اتوموکستین هم وجود دارند که تحققیات متخصصین بر روی آن نشان داده روند اثر آن آهسته است. بررسی ها نشان داده که بارز ترین عوارض این داروها کاهش وزن و در مواقعی روان پریشی می باشد.

روان درمانی یکی از راه های درمان اختلال تمرکز

یکی دیگر از روش های درمانی روان درمانی می باشد که بهره بردن از این روش درمانی را به شما پیشنهاد می کنیم. بدین منظور کافیست به یک مرکز و روان شناس خوب مراجعه کنید تا با استفاده از یک سری روش ها و تکنیک ها اقدام به درمان روان شما کنند. چون بررسی ها نشان داده صحبت کردن با یک فرد خبره در این حوزه به صورت چهره به چهره تا حد زیادی می تواند روان شما را درمان کند.

نوروفیدبک بهترین راه درمان اختلال تمرکز

راه های درمانی بسیاری برای رهایی از حواس پرتی و افزایش تمرکز مانند درمان با دارو، آموزش درمانی، مشاوره و … وجود دارد. اما گاهی اوقات ممکن است فرد به راه های درمانی فوق واکنش نشان ندهد و همواره حواس پرتی جزئی از زندگی اش باشد. از این رو آموزش مغز یک راه عالی و قدرتمند برای افزایش تمرکز می باشد. هنگامی که امواج مغزی آهسته لوب فرونتال بیش از حد قوی هستند می تواند حالت خواب، هیجان و.. را به وجود آورد. به همین دلیل می توان از نورفیدبک برای تحریک و سرعت بخشیدن به مغز استفاده کرد.

به عبارتی دیگر افزایش تمرکز با نوروفیدبک باعث بیدار شدن یا هوشیار شدن مغز می شود. در افزایش تمرکز با نوروفیدبک امواج مغز باعث تولید جریان الکتریکی می شوند که سلول های مغزی مانند سطوح استرس، عادت فکری، خلق و … را به یکدیگر متصل می کنند. در اصل در افزایش تمرکز با نوروفیدبک با استفاده از سنسور هایی رو پوست این فعالیت ها اندازه گیری، نظارت و بررسی می شوند.

بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اختلال تمرکز

برای اینکه افزایش تمرکز با نوروفیدبک را در یک مرکز خوب انجام دهید ما به شما بهترین مرکز نوروفیدبک یعنی مشاوره نوین را پیشنهاد می کنیم. از آنجایی که این روش درمانی یکی از بهترین و قطعی ترین ها می باشد باید در بهترین مرکز نوروفیدبک آن را انجام دهید تا خودتان و کودکانتان در طول روند درمان از آرامش روحی بالایی برخوردار باشید. در این مرکز فوق پیشرفته که در کرج واقع شده است بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای درمان اختلالات شما وجود دارد که همگی دارای تاییدیه سازمان غذایی و دارویی آمریکا هستند.

در مرکز مشاوره نوین که یک محیط تمیز و آرام می باشد از بهترین روش نوروفیدبک برای درمان اختلالات روحی و روانی استفاده می شود. همچنین تمامی پروتکل های درمانی در این مرکز بر اساس مشکل شما تعیین می شود از این رو بر شخصی بودن آن می توانید اطمینان حاصل کنید. در اخر هم بهتر است بدانید که ارائه خدمات فوق و تعیین پروتکل های دقیق و فردی در مرکز مشاوره نوین توسط روانشناس های با سابقه و متخصص انجام می شود پس به هیچ وجه نگران نباشید.

نتیجه گیری

در جمع بندی نهایی این مقاله به طور کلی متوجه شدید تمرکز چیست و دریافتید که تقریبا همه ی انسان ها از این نعمت بهره مندند ولی باید در جهت بهبود کیفیت آن تلاش کنند. همچنین دانستید که با استفاده از روش درمانی نوین نوروفیدبک تمرکز، توجه و حافظه افراد به شدت افزایش می یابد. چون با استفاده از روش نوروفیدبک نقص هایی که باعث کم شدن تمرکز می شوند شناسایی می شوند و اقدام به حذف یا برطرف کردن آن ها می کند تا تمرکز حواس افراد ارتقا یابد. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق در خصوص افزایش تمرکز با نوروفیدبک برایتان مفید بوده باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

 

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *