درمان اعتیاد با نوروفیدبک

درمان اعتیاد با نوروفیدبک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

درمان اعتیاد با نوروفیدبک

درمان اعتیاد با نوروفیدبک برای تمام کسانی که خود یا عزیرانشان برای سال های متمادی درگیر بیماری اعتیاد شده و از کمپ های ترک اعتیاد و دارودرمانی نتیجه ای نگرفتند مفید واقع خواهد شد. امروزه بسیاری از افراد تلاش برای رهایی از شر این بیماری خانمان سوز می کنند که بی نتیجه است. چون فردی که تصمیم به درمان یک فرد معتاد می کند تنها به جنبه جسمی غذیه نگاه می کند درحالی که باید به بعد روحی فرد نیز اهمیت داد تا بیمار دوباره به سمت این راه کشیده نشود. از طرفی دیگر اعتیاد به انواع مواد مخدر به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مشکل های اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده که عوارض آن یک تهدید بزرگ برای جامعه بشری محسوب می شود. ویرانگری این بیماری آنقدر زیاد هست که فرد نه تنها توانایی اداره زندگی را ندارد بلکه دست به انجام و فروش هرکار و هرچیزی می زند. از این رو اگر شماهم فکر می کنید یکی از اعضای خانواده تان به این بیماری دچار شده با ما همراه باشید تا در کنار دانستن علائم و نشانه های این بیماری نحوه درمان اعتیاد با نوروفیدبک را هم متوجه شوید.

 

اعتیاد مرگ خاموش

آیا می دانید اعتیاد چیست؟ امروزه کلمه اعتیاد را به صورت های مختلفی مانند ضعف جسمی و اخلاقی، نداشتن اراده، ناتوانی جسمی، ناخوشی معنوی و … تعریف کرده اند. اگر بخواهیم به صورت تخصصی تر شما را با اعتیاد آشنا کنیم باید گفت که اعتیاد همانند یک رفتار می باشد که در آن فرد به دلیل مصرف مواد مختلف مانند شیشه، کراک، تریاک، ماری جوانا یا دلایل روحی و روانی نمی تواند کارهای خود را کنترل کند یا انجام دهد.

اما نگران نباشید همان طور که گفته شد اعتیاد نیز یک بیماری است و بیماری نیز قابل درمان است. نکته قابل بحث اینجاست که باید فرد معتاد را در همان ابتدای راه به سمت ترک بکشانیم تا دیر نشود. یکی از اصلی ترین چیزهایی که فرد معتاد را از پای در می آورد ضعف اراده است. ضعف اراده یک بیماری نیست اما به دلیل تاثیرات بدی که روی سیستم عصبی مرکزی فرد معتاد بر جای میگذارد در دسته بیماری ها قرار می گیرد. با گذشت زمان و ادامه دار شدن ضعف اراده در فرد مدار های عصبی حافظه را در مغز فرد مختل می کند اما نگران نباشید درمان اعتیاد با نوروفیدبک به بیمار کمک میکند که دوباره مغز را تنظیم کرده و به حالت قبل بازگرداند.

[alert style=”warning”]حتما مطالعه کنید : معتاد چه کیست؟ [/alert]

انواع اعتیاد

اعتیاد که یک بیماری خانمان برانداز می باشد به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه نگاهی به هر دوی آن کرده ایم.

اعتیاد به مواد مخدر :

در اعتیاد به مواد مخدر همان طور که از نامش پیداست فرد به ماده های مختلف مانند تریاک، شیشه، کراک، هروئین، ماری جوانا، حشیش و … به مرور زمان و مصرف مداوم اعتیاد پیدا می کند. اگر فردی در نزدیک شما اعتیاد به مواد مخدر داشته باشد و به یکباره این ماده ها را قطع کنید فرد خمار می شود. نتیجه این کار این است که فرد در صورت خماری بیشتر به دنبال مواد می رود و وقتی به آن دست پیدا کند مصرف را افزایش می دهد که به نئشگی منجر می شود.

اعتیاد های رفتاری :

اعتیاد تنها مختص به یک ماده مخدر نیست بلکه اعتیاد به یک کار مانند قمار کردن، غذا خوردن بیش از حد، استفاده زیاد از اینترنت و … نیز گفته می شود. در این نوع اعتیاد فرد همانند اعتیاد به مواد مخدر از انجام کارهای نام برده شده احساس لذت می کند و دوست دارد بازهم آن ها را انجام دهد. حتی این نوع اعتیاد مانند اعتیاد به ماده های مخدر در مغز فرد اختلال ایجاد می کندکه در درمان اعتیاد با نوروفیدبک میشود این اختلال را بصورت قابل توجهی درمان کرد.

 

اعتیاد و عادت چه فرقی دارند؟

عادت کردن یک امر طبیعی می باشد که همه ی افراد در طول زندگی شان به یک کار یا یک چیز عادت می کنند اما حقیقت اینجاست که این عادت صدمه یا آسیبی به زندگی آن ها نمی زند. به همین منظور اصلی ترین تفاوت بین اعتیاد و عادت آسیب زدن یا صدمه زدن می باشد. زیرا فردی که معتاد می باشد درست است که به یک ماده عادت پیاده کرده اما همان ماده تمام زندگی و هستی اش را نابود می کند. به همین دلیل ما در ادامه نیز به طور تخصصی به تفاوت میان اعتیاد و عادت پرداخته ایم تا بیشتر از قبل تفاوت این دو را درک کنید.

اعتیاد :

اعتیاد به طور کلی جسم و روح فرد را درگیر خود می کند. حتی ممکن است فرد از آسیب هایی که به خود میزند آگاه باشد اما به دلیل وابستگی زیاد نمی تواند ماده مصرفی خود را کنار بگذارد.

عادت :

عادت یعنی آگاهی و آگاهی یعنی با اراده و فهم خود یک چیز را انتخاب کنید. به عبارتی دقیق تر عادت به یک چیز مانند فیلم دیدن را هر زمان که فرد بخواهد و اراده داشته باشد می تواند آن را کنار بگذارد.

 

نشانه ها و علائم اعتیاد

دانستن نشانه ها و علائم اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی باید به نوجوانان در سنین پایین آموزش داده شود تا در صورت مشاهده بتوانند فرد معتاد را تشخیص دهند. زیرا در صورت تشخیص در همان مرحله های ابتدایی می توان جلوی نابود شدن یک فرد را گرفت. حتی اگر مشکوک هستید که یکی از دوستان یا آشنایانتان به یکی از ماده های مخدر اعتیاد پیدا کرده است کافیست نشانه های این بیماری را بشناسید تا بتوانید در زمانی کوتاه به او کمک کنید. در وهله ی اول کسی که به ماده های مخدر اعتیاد پیدا کرده است علائم و نشانه های ظاهری دارد که قطعا با دانستن آن ها می توانید این فرد معتاد را تشخیص دهید برای مثال :

  • آبریزش مکرر در بینی
  • رعشه در بدن یا تشنج کردن در بیداری و خواب
  • از دست دادن هماهنگی جسمی مانند دست و پاها
  • گیجی و خواب ‌آلودگی شدید در طول روز
  • دارا بودن مردمک‌ های سوزنی در چشم
  • چشم ‌های سرخ و خون گرفته
  • تغییر وزن ناگهانی مانند لاغرشدن
  • تغییر اشتها و عادت‌ های غذایی
  • نامنظم شدن الگوهای خواب یا بی خواب شدن
  • پدیدار شدن لک‌ ها و زخم‌ های پوستی بر روی بدن

 

اعتیاد در کودکان

یک نوع از اعتیاد که امروزه بین کودکان و نوجوانان بشدت افزایش یافته، اعتیاد به بازی های کامپیوتری و یا اینترنت و گوشی است. این نوع اعتیاد که در دسته اعتیاد های رفتاری قرار دارد، اثرات مخربی روی کودکان و نوجوانان میگذارد که ما در مقاله اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری بصورت مفصل به آن پرداخته ایم و شما را با راه های جلوگیری از اعتیاد کودکان به اینترنت و کامپیوتر آشنا کرده ایم.

برای اینکه اطمینان پیدا کنید که فرزندتان به این اعتیاد دچار است یا خیر و شروع به درمان اعتیاد با نوروفیدبک کنید، پیشنهاد میکنیم ابتدا این مقاله را بخوانید، سپس از کودک خود بخواهید در تست بازی های کامپیوتری که بصورت جامع و کاملا رایگان در نوین مشاوره ارائه شده است، شرکت کند.

 

نوروفیدبک چیست و چگونه کار میکند؟

در ابتدای مطالب اشاره ای به درمان اعتیاد با نوروفیدبک کردیم و سوال هایی در ذهن شما در مورد درمان اعتیاد با نوروفیدبک شکل گرفت. پس از دانستن ماهیت و چیستی اعتیاد و تشخیص آن نوبت به درمان می رسد که ما درمان اعتیاد با نوروفیدبک را به شما پیشنهاد می کنیم. آیا نمی دانید نوروفیدبک چیست؟ این روش درمانی یکی از جدید ترین و معروف ترین روش های درمانی انواع اختلالات و اعتیاد در سر تا سر جهان می باشد.

این روش درمانی به تنهایی می تواند به مغز توسط خودش آموزش دهد. به عبارتی دقیق تر در درمان اعتیاد با نوروفیدبک مغز با فیدبک هایی که از بدن فرد یا محیط پیرامون او می گیرد سعی در کنترل و تنظیم کارکرد های مختلف جسمی و روانی می کند. در تعریفی تخصصی تر و کارکرد این روش نوین می توان گفت که دستگاه نوروفیدبک با اطلاعاتی که از امواج مغزی ارائه می دهد به مغز کمک می کند تا فعالیت ها و کارکرد خود را به شکلی مطلوب تنظیم و کنترل نماید و پس از گذشت جلسات درمانی اختلال خود را کنار بگذارد.

[alert style=”warning”]حتما مطالعه کنید: نوروفیدبک چیست و چگونه کار میکند؟[/alert]

 

درمان اعتیاد با نوروفیدبک چقدر موثر است؟

تا به اینجا در درمان اعتیاد با نوروفیدبک متوجه شدید که دستگاه نوروفیدبک در ابتدا امواج مغز را اندازه گیری می کند و کم یا زیاد شدن این امواج را در قالب یک بازی یا فیلم به شخص بر می گرداند. سپس مغز فرد با آگاهی از وضعیت امواج مغزی خود، از وضعیت عملکرد مغزش به مرور آگاه می شود. به عبارتی دیگر وقتی مغز فرد تلاش می کند تا موج را به اندازه مطلوب برساند گویی سعی کرده عملکرد خود را اصلاح کند.

با استفاده از این روش درمانی مغز فرد آرام آرام خود تنظیمی را یاد می گیرد و می تواند بدون کمک دستگاه نوروفیدبک نیز خودش را تنظیم کند در نتیجه فرد آرام آرام به مرحله بهبود نزدیک می شود و در نهایت درمان میشود. حتی متخصصین این روش درمانی نوین را به عنوان یک مکانیزم خود تنظیمی مغز بیان کرده اند. از این رو ما به شما تضمین می دهیم این روش درمانی نه تنها عوارض ندارد بلکه بسیار موثر و مانگار است و بسیاری از مراجعین ما از این روش درمانی پاسخ مثبت گرفته اند.

 

درمان اعتیاد با نوروفیدبک چه مزایایی دارد؟

تا به اینجا در درمان اعتیاد با نوروفیدبک متوجه شدید که هدف اصلی این روش درمانی کار بر روی امواج مغزی بیمار و بهبود او به مرور زمان می باشد. مزایای این روش درمانی نوین عبارت است از :

  • برجای گذاشتن اثرات ماندگار بر روی عملکرد مغز فرد
  • نداشتن عوارض فیزیکی همانند سایر روش های درمانی
  • بالا بودن میزان موفقیت در این روش از سایر روش ها بیشتر است
  • این روش درمانی هیچ دردی ندارد و کاملا با آرامش می باشد
  • این روش نوین باعث تنظیم تمامی فعالیت های مفزی فرد می شود

[alert style=”warning”]حتما مطالعه کنید : بهترین مرکز نوروفیدبک کجاست؟ [/alert]

 

مراحل درمان اعتیاد با نوروفیدبک

پس از دانستن چیستی این روش درمانی و چگونگی کارکرد آن نوبت به آگاهی از مراحل درمان اعتیاد با نوروفیدبک می رسد. به طور کلی تمامی افراد ۲۰ هفته نیاز به درمان دارند که کم یا زیاد شدن این تعداد حتما باید توسط یک متخصص تعیین شود زیرا این عدد تنها یک میانگین است. در هر جلسه فرد بیمار بر روی یک صندلی می نشیند تا فرد متخصص الکترود ها را به جمجمه فرد وصل کند. پس از انجام این مرحله از درمان اعتیاد با نوروفیدبک بر روی یک کامپیوتر سیگنال های مغزی فرد بررسی می شود که این سیگنال ها اطلاعاتی درباره فرکانس های مختلف امواج مغزی به متخصص می دهد.

در مرحله بعد فرد تصویر هایی را بر روی مانیتور مشاهده می کند یا به موسیقی گوش می دهد تا در این حین بازخوردهایی از طرف برنامه در ارتباط با مغز و دستگاه عصبی مرکزی بیمار ارسال شود. در مرحله اخر نیز متخصص تلاش می کند تا فعالیت امواج مغزی را به ‌سمت الگوهای مطلوب و کنترل ‌شده هدایت کند. درواقع در طول جلسه مراجع هیچ عملی با دستانش انجام نمیدهد، بلکه فقط به صفحه مانیتور نگاه میکند و با کمک مغزش بازی و کار های خواسته شده را انجام میدهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد روش درمانی نوروفیدبک و نحوه کار کرد آن کلیک کنید.

 

آیا درمان اعتیاد با نوروفیدبک عوارض دارد؟

امروزه شاهد افزایش این بیماری در بین تمامی افراد به خصوص جوانان هستیم. از این رو متخصصین روش های درمانی متفاوتی برای این بیماری مانند درمان اعتیاد با نوروفیدبک ارائه کرده اند. تا به اینجا به طور کلی با روش درمانی نوین نوروفیدبک آشنا شدید و دانستید چه مراحلی برای درمان یک فرد معتاد در این روش درمانی طی می شود. در پاسخ به سوال افرادی که می خواهند در مورد عوارض این روش بدانند باید گفت که این روش درمانی یکی از بهترین روش های درمانی برای اعتیاد رفتاری می باشد که در درصد بالایی از افراد پاسخ موثر داده است. به عبارتی دقیق تر این روش درمانی بدون عوارض و با کارایی بالا می باشد به شرطی که به بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اعتیاد مراجعه کنید.

 

بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اعتیاد

سوال مهم و اساسی این مطلب اینجاست که بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اعتیاد کجاست؟ آیا می توان به هر کلینیکی برای درمان اعتیاد با نوروفیدبک مراجعه کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر در اصل همان طور که گفته شد اگر می خواهید این روش درمانی بی نتیجه و یا نصفه و نیمه نماند باید به یک مرکز حرفه و تخصصی مراجعه کنید. یکی از بهترین مراکز نوروفیدبک در کرج و سطح کشور کلینیک نوین می باشد که با بیش از ۲۰۰۰ جلسات درمانی موفق آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد بهترین مرکز نوروفیدبک کلیک کنید.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب دانستید که اعتیاد یک نوع اختلال در سیستم عصبی انسان می باشد که هم روح و هم جسم او را به سمت نابودی می کشاند. همچنین در این مقاله دانستید که روش درمانی نوروفیدبک چیست و برای درمان اعتیاد با نوروفیدبک باید به چه مرکزی مراجعه کنید. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.