درمان اوتیسم با نوروفیدبک

درمان اوتیسم با نوروفیدبک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

درمان اوتیسم با نوروفیدبک

آیا فکر می کنید فرزندتان به اوتیسم مبتلا شده است؟ آیا نمی دانید چگونه اقدام به درمان اوتیسم کنید؟ آیا در مورد درمان اوتیسم با نوروفیدبک آشنا هستید؟ نگران نباشید در ادامه شما را بصورت کامل با اوتیسم و درمان اوتیسم با نوروفیدبک آشنا می کنیم پس با با همراه باشید. طبق بررسی های متخصصین در این حوزه در هر ۵۹ تولد یک نفر به اوتیسم مبتلا است. اوتیسم یک بیماری نورولوژیک است که در همان ابتدای کودکی که کودک در حال رشد است خودش را نشان می دهد. اوتیسم باعث ایجاد مشکلاتی مانند رفتاری های تکراری، نقص در مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی، رفتار های اجتماعی می شود.

 

درباره اوتیسم در کودکان چه میدانید؟

آیا میدانید اوتیسم چیست؟ بسیاری از افراد فکر می کنند که اوتیسم یک بیماری است در حالی که اوتیسم تنها یک اختلال در عملکرد مغز است. کودکی که به اوتیسم مبتلا می شود دارای سه نوع علامت است اولین علامت داشتن روابط اجتماعی ضعیف، دومی مشکل داشتن در ارتباط کلامی و غیر کلامی و سومی داشتن علایق و فعالیت های محدود می باشد. اگر نگران این علامت ها هستید باید بگوییم که همه آن ها در سه سال اول زندگی کودک خود را نشان می دهند و اگر درمان نشوند تا اخر عمر ادامه پیدا می کند.

حقیقت این است که تا به امروز هیچ داروی خاصی برای درمان این بیماری ابداع نشده است ولی آموزش راه های کنترل آن می تواند در درمان این بیماری موثر باشد. برای مثال درمان اوتیسم با نوروفیدبک امروزه امکان پذیر است که موجب بهبودی رشد اجتماعی و کاهش رفتار های نامطلوب در کودک می شود.

 

علائم و نشانه های اوتیسم چیست؟

مهم ترین و بارز ترین علت های بروز اوتیسم در یک کودک ژنتیک و نقص ها معرفی شده است. اما با توجه به بررسی های محققین و متخصصین در این حوزه مشخص شده که باید به محیط و علل های زیست محیطی هم در این اختلال توجه کرد. تا به امروز نقص هایی در ژن های افرادی که به اوتیسم مبتلا هستند پیدا شده که از این طریق بررسی کرده اند چه چیزی منجر به ایجاد آن می شود که تاثیر آلاینده های زیست محیطی و تخریبی در بروز آن بی تاثیر نبوده اند.

به همین علت می توان گفت که حدود ۶۲ درصد علل های زیست محیطی و ترکیب آن با عوامل ژنتیک می تواند باعث بروز اوتیسم در کودک شود. از این رو در ادامه سعی کرده ایم برخی از علائم و نشانه های شایع اوتیسم را برای شما مطرح کنیم تا بیشتر با این اختلال آشنا شوید و سپس به درمان اوتیسم با نوروفیدبک بپردازیم.

  • کلمه ها یا جمله های دیگران را تقلیدوار استفاده می کنند.
  • خنده و گریه های ناعادلانه دارند.
  • بعضی از اوقات بدون هیچ دلیلی نگران و مضطرب می شوند.
  • برای بعضی از مشکلات کوچک بسیار ناراحت می شوند.
  • رفتارهایی از خود نشان می دهند که با سن شان سازگار نیست.
  • نمی توانند به درستی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند.
  • در بیشتر اوقات با هیچکس تماس چشمی ندارند.
  • در صورت سوال پرسیدن به درستی پاسخ نمی دهند.
  • با اسباب بازی هایشان به درستی بازی نمی کنند.
  • تحرک ندارند.
  • به صحبت ها یا صداها واکنش نشان نمی دهند هرچند که حس شنوایی سالم است.

 

آگاهی از روش نوین نوروفیدبک و کاربرد آن

در مطالب فوق اشاره ای به درمان اوتیسم با نوروفیدبک کردیم که قطعا شما را کنجکاو کرده است که اصلا نوروفیدبک چیست؟ اگر کلا چیزی درمورد نوروفیدبک نمیدانید پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله نوروفیدبک چیست را مطالعه کنید. بصورت کلی نوروفیدبک یک فیدبک می باشد که به وسیله ثبت کردن امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد سعی می کند به فرد خود تنظیمی را آموزش دهد. در این روش درمانی نوین یک سری حسگر که الکترود نام دارند بر روی پوست سر فرد متصل می شوند تا از این طریق فعالیت های مغزی فرد ثبت شود. در حقیقت وقتی مغز یک نفر اطلاعاتی در خصوص فعالیت های خود داشته باشد توانایی های زیادی برای تغییر پیدا می کند.

به این ترتیب مغز با بالا و پایین رفتن امواج سعی میکند سطح فعالیت های خود را تغییر دهد تا در نهایت بهبود پیدا کند. در درمان اوتیسم با نوروفیدبک فرد رو به روی یک مانیتور می نشیند تا الکترود های نصب شده بر روی پوست سر فرد امواج مغزی دریافتی را به کامپیوتر منتقل کند. در این روش درمانی علاوه بر درمان اوتیسم با نوروفیدبک درمان بیش فعالی، کمبود توجه و تمرکز، اضطراب، ناتوانی یادگیری، صرع، اختلالات خواب، آسیب مغزی، دردهای مزمن و سردرد های میگرنی، افسردگی، سوء مصرف و آسم و … امکان پذیر می باشد و بطور کلی بسیاری از اختلالات را تحت پوشش خود قرار میدهد.

 

درمان اوتیسم با نوروفیدبک

تا به اینجا دریافتید کودکانی که به این اختلال دچار می شوند دارای اختلال در تعامل های اجتماعی و دارای ضعف ارتباط های کلامی و غیر کلامی هستند. از این رو باید به سراغ درمان هایی برویم که بتواند علائم این بیماری را بهبود ببخشید و به مرور حتی آن را از بین ببرد. همانطور که گفته شد یکی از این روش های درمانی که بسیار موثر عمل میکند، درمان اوتیسم با نوروفیدبک می باشد. در درمان اوتیسم با نوروفیدبک سعی می شود که با تغییر فعالیت های مغز رفتار فرد نیز تغییر کند و به مرور زمان درمان گردد.

حتی توسط محققین تحقیقاتی برای اثر بخشی درمان اوتیسم با نوروفیدبک بر روی کودکان انجام شده که نتایج شگفت انگیزی در درمان اوتیسم با نوروفیدبک به دست آمده است. این تحقیق به صورت ۱۲ هفته بر روی ۸۲ کودک انجام شده که دریافته اند درمان اوتیسم با نوروفیدبک توانسته تغییرات قابل توجهی در فعالیت مغز این کودکان بگذارد. از این رو نتیجه می گیریم که هم اکنون بهترین روش درمانی برای این بیماری نوروفیدبک می باشد.

 

تاثیرات مثبت و پیشرفت های ناشی از درمان اوتیسم با نوروفیدبک

تاثیرات مثبت و پیشرفت های ناشی از درمان اوتیسم با نوروفیدبک عبارت است از :

  • کاهش پیدا کردن فوران های احساسی و هیجانات منفی
  • بالا رفتن میزان ارتباط چشمی با دیگران
  • افزایش ارتباط به صورت لمس
  • آرامش بیشتر در بیان کردن کلمات
  • تغییر مثبت الگوهای گفتاری و زبانی در فرد
  • کاهش پیدا کردن افکار آزار دهنده
  • کاهش پیدا کردن علائم و نشانه های بیش فعالی یا نقص توجه
  • افزایش پیدا کردن توجه و تمرکز
  • افزایش دقت در انجام فعالیت های روزمره
  • کاهش پیدا کردن علائم استرس و اضطراب
  • افزایش قدرت تحمل برای تغییر حرکت
  • مهارت های اجتماعی بهتر

 

تغییرات گزارش شده از درمان اوتیسم با نوروفیدبک

تحقیقات متخصصین این حوزه و محققین نشان داده که درمان اوتیسم با نوروفیدبک به طرز عجیبی علائم این اختلال را در کودکان کاهش داده است. این تحقیقات بر روی ۳۷ کودک مبتلا به اوتیسم انجام شده و نتایج نشان داده که نود درصد این کودکان نه تنها علائم های اوتیسم درونشان کاهش پیدا کرده بلکه بهبود هم یافته است. در ادامه تمامی تغییراتی که در این کودکان شکل گرفته را برایتان بصورت دقیق بیان کرده ایم:

  • فوران احساسی در آنها بسیار کاهش یافته
  • الگوهای گفتاری آهسته تر و واضح تر شده است
  • پاسخ دادن های بهتر به والدین و دستورالعمل های معلم
  • کاهش پیدا کردن افکار تخیلی
  • افزایش یافتن تحمل تغییرات
  • کاهش فعالیت و تکانشی
  • افزایش تمرکز و توجه
  • کاهش یافتن اضطراب
  • بهتر شدن مهارت های اجتماعی
  • افزایش ثبات و آرامش

 

آیا درمان اوتیسم با نوروفیدبک قطعی است؟

در پاسخ به درمان اوتیسم با نوروفیدبک که مطمعن نیستید آیا قطعی است یا خیر، باید بگوییم که این روش درمانی امروزه یکی از ابزار های درمانی پیشرفته برای کودکان مبتلا به اوتیسم می باشد که در همان ابتدای درمان کیفیت فردی و اجتماعی کودک و خانواده اش را بهتر می کند. همچنین این روش درمانی عملکرد و توانایی سطوح ساختار مغز کودک را طی همان جلسات ابتدایی به میزان چشمگیری تغییر میکند.

درمان اوتیسم با نوروفیدبک نه تنها باعث خود کنترلی و تنظیم هیجانات منفی و مثبت در کودک می شود بلکه نتایج آن ماندگار و دارای ثبات است. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که این روش درمانی نوین هیچ گونه عوارض منفی جانبی ندارد از این رو جای نگرانی برای خانواده ها وجود ندارد.

 

آیا درمان اوتیسم با نوروفیدبک عوارض دارد؟

خیلی از افراد نگران عوارض درمان اوتیسم با نوروفیدبک هستند درحالی که این روش درمانی هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. آیا شماهم کنجکاو شدید که بدانید چرا این روش درمانی عوارض ندارد؟ همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم، این روش درمانی غیر تهاجمی میباشد. غیر تهاجمی بودن یعنی این روش درمانی عوارض ندارد درصورتی که روش های درمانی تهاجمی مانند داروها دارای عوارض می باشند. از آنجایی هم که این روش درمانی بدون هیچ دارویی است پس می توان گفت که درمان اوتیسم با نوروفیدبک هیچ عوارضی ندارد.

 

تاثیر درمانگر حرفه ای در درمان اوتیسم با نوروفیدبک

انتخاب یک درمانگر حرفه ای در روند و نتیجه گیری فرد از درمان بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل در انتخاب مرکز و درمانگر مورد نظر باید بسیار با احتیاط عمل کنید. یک درمانگر حرفه ای برای هر فرد بصورت جداگانه و تخصصی پروتکل نویسی انجام میدهد که اینکار در درمان فرد بسیار موثر است ولی متاسفانه امروزه بعضی از درمانگران به دلیل سخت و زمان بر بودن اینکار برای همه از یک پروتکل استفاده میکنند که اینکار مانند تجویز یک دارو برای همه بیماران است. مسلما اینکار باعث میشود فرد از درمان هیچ نتیجه ای نگرفته و فقط وقت و هزینه اش هدر برود.

نتیجه این امر هم چیزی نبوده جز بی اعتماد شدن مردم در مورد این روش درمانی. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم حتما به بهترین مرکز نوروفیدبک مراجعه کنید و از متخصص بودن نوروتراپیست در آن مرکز در همان ابتدا مطمعن شوید و سپس اقدام به درمان اوتیسم با نوروفیبک کنید.

 

بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اوتیسم

برای اینکه یک درمانگر حرفه ای اقدام به درمان کودک شما با نوروفیدبک کند باید به بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اوتیسم مراجعه کنید. زیرا بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اوتیسم از درمانگران متخصص و حرفه ای بهره مند بوده و به بهترین نحو کار خود را انجام میدهند. اما سوال اصلی اینجاست که بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان اوتیسم کجاست؟ پیشنهاد ما مرکز مشاوره و نوروفیدبک نوین میباشد.

این مرکز یکی از بهترین مراکز در کرج و سطح کشور میباشد که با بهره گیری از جدید ترین متد ها و تجهیزات روز دنیا و همچنین حرفه ای ترین درمانگران همواره توانسته است با بیش از هزاران جلسات نوروفیدبک موفق آرامش و سلامتی را به مراجعین عزیز خود بازگرداند. یکی دیگر از مواردی که این مرکز را به مورد اعتماد ترین و حرفه ای ترین مراکز نوروفیدبک در کشود تبدیل کرده، تاییدیه های آن است. این مرکز دارای تاییدیه های معتبری از دانشگاه های معتبر ایران و اروپا ازجمله مدرک EEG INFO آلمان میباشد. لازم به زکر است که همه دستگاه های مورد استفاده در این مرکز دارای تاییدیه FDA میباشد.

جمع بندی نهایی

در این مقاله ابتدا دانستید که اوتیسم و نشانه های آن چیست. همچنین به طور کلی با روش درمانی نوروفیدبک آشنا شدید و فهمیدید که این روش درمانی چگونه کار میکند. در سخن اخر این مقاله امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن نهایت استفاده را کرده باشید.

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *