تست افسردگی بک

یکی از معتبرترین تست‌های افسردگی در دنیا تست افسردگی بک است . که شما می‌توانید به راحتی از این تست در سایت نوین مشاوره استفاده کنید و تفسیر آن را دریافت کنید.

تعداد سوالات

21

زمان

20 دقیقه

رده سنی

نوجوان و بزرگسال

تست افسردگی بک چیست؟

آرون بگ

آرون بک کسی است که مهمترین تست افسردگی را طراحی کرده است. به همین دلیل نام این پرسشنامه افسردگی را به احترام بک تست افسردگی بک می‌‌نامند.

تست افسردگی بک در قالب 21 سوال تستی، عنوان شده است که شما با پاسخ دادن به این 21 سوال می‌توانید میزان افسردگی خود را بسنجید.

تست افسردگی بک معتبرترین تست افسردگی است که به شما کمک می‌کند، میزان افسردگی خود را بسنجید و زودتر برای بهبود آن اقدام کنید. در ادامه به افسردگی و علائم آن و معرفی تست افسردگی بک میپردازیم، با ما همراه باشید.

نسخه‌ای که در حال حاضر از تست افسردگی بک وجود دارد، نسخه BDI-II است که جدیدترین نسخه تست افسردگی بک است. این تست برای افراد بالای 13 سال طراحی شده است و تمام علائم افسردگی را مد نظر دارد.

 

افسردگی چیست؟

افسردگی یکی از اختلالات خلقی است که با خشم، غم و احساس پوچی همراه است.

البته گاهی اوقات داشتن این احساسات در روزهای سخت زندگی طبیعی است، اما اگر این احساسات بطور مرتب ادامه پیدا کند و فرد را در خود غرق کند ممکن است نشان دهنده افسردگی در فرد باشد.

افسردگی فقط احساس مداوم غم و اندوه نیست، علائم دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم:

در صورتی‌که هر یک علائم افسردگی را در خود و یا اطرافیانتان مشاهده کردید، می‌توانید به وبسایت مشاوره نوین مراجعه کنید و از مجرب‌ترین و بهترین روانپزشکان و روانشناسان  به صورت آنلاین نوبت گرفته و برای درمان افسردگی و یا روان‌درمانی اقدام کنید.

متخصصین ما به شما کمک می‌کنند تا بهترین درمان افسردگی اعم از بهترین دارو برای افسردگی یا روان درمانی و یا روش‌های درمانی دیگر مانند نوروفیدبک را انتخاب کنید.

علائم افسردگی

همانطور که در مقاله علائم افسردگی نیز به تفصیل توضیح دادیم مهم‌ترین علائم افسردگی 9 مورد هستند که می‌توان عناوین آن‌ها را در زیر مشاهده کنید:

  • خلق افسرده یا داون بودن
  • کاهش شدید یا از بین رفتن میل و رغبت به لذت
  • تغییر جدی و قابل ملاحظه در وزن
  • کم‌خوابی یا پر‌خوابی در شبانه روز
  • تحریک یا تاخیر سایکوموتوری
  • خستگی بی‌انرژی بودن
  • احساس بی‌ارزشی
  • کاهش توانایی‌های ذهنی
  • فکر کردن مکرر به مرگ

تست روانشناسی

تست روانشناسی برای سنجش بسیاری از اختلالات و بیماری‌های روانی از جمله اضطراب، استرس و افسردگی استفاده می‌شود. این تست‌ها معمولا توسط روانشناسان بالینی و با مطالعه گسترده بر روی مراجعین آن‌ها انجام می‌شود.

تست‌های روانشناسی در حوزه سنجش مشکلات روانشناختی از جمله تست افسردگی بک و تست اضطراب از استاندارد بالایی برخوردار هستند و در پژوهش‌های مختلف با افراد بهنجار و بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی تست افسردگی و اضطراب از رایج‌ترین تست‌های روانشناسی هستند. 

پرسشنامه افسردگی بک به طور گسترده‌ای به عنوان ابزار ارزیابی رسمی توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و محققان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار در 40 سال اخیر به طور گسترده‌ای توسط محققان مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در نسخه‌های گوناگون اصلاح شده است.

تست روانشناسی افسردگی، صرفا برای کسانی نیست که احساس غم زیادی را تجربه می‌کنند بلکه کسانی که به دنبال شادی بیشتر نیز هستند و در تلاش‌ند به میزان

نحوه انجام تست آنلاین افسردگی

در این پرسشنامه افسردگی بک در برابر هر سوال (هر سوالخود مشخص کننده یک خصیصه است) 4 تا 6 مورد نوشته شده است که شما باید بر اساس احساسات خود، به این سوالات جواب دهید.

گزینه‌های نوشته شده در برابر هر سوال از خفیف‌ترین شروع شده و به شدیدترین احساس ختم می‌شوند.

 

در موارد بالا برخی از علائم افسردگی را مطرح کردیم اما برای تشخیص علائم افسردگی راه راحت تر و دقیق تری را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. تست افسردگی بک توسط آرون تمکین بک و همکارانش در سال ۱۹۶۸ ارائه شد.

این تست از ۲۱ سوال تشکیل شده است، که در هر یک از این سوالات یکی از علائم افسردگی را مطرح میکند و در آخر با تفسیر کامل میزان افسردگی و نمره فرد را بصورت دقیق مشخص می کند و به کاربر کمک می کند که راحت تر افسردگی را در خود تشخیص دهد و با توجه به تفسیر دقیقی که در اختیارش قرار میگیرد به روند بهبود خود سرعت ببخشد.

اعتبار تست افسردگی بگ

محققان برای بررسی اعتبار یک پرسشنامه آن را از نظر روایی و پایایی بررسی می‌کنند.

منظور از روایی این است که آن آزمون (در اینجا منظور پرسشنامه افسردگی بک است.) تا چه اندازه خصیصه مورد نظر (در اینجا منظور افسردگی است.) را ارزیابی می‌کند.

آزمون افسردگی بک توانسته است از منظر روایی، نظر محققان را جلب کند بنابراین اعتبار بالایی از این نظر دارد.

پایایی به این معنی است که اگر یک آزمون را در زمان‌های مختلف بررسی کنیم، نتایج تفاوت قابل توجهی نداشته باشند. تست آنلاین افسردگی بک توانسته است از این نظر نیز امتیاز قابل قبولی را کسب کند. به دلیل همین پایایی بالا است که آزمون افسردگی بک توانسته در اقصا نقاط جهان، به کمک افراد مختلف بیاید تا از میزان افسردگی خود با خبر شوند.

بنابراین می‌توان ادعا کرد که تست آنلاین افسردگی بک از اعتبار بالایی برخوردار است و با آسودگی می‌توانید به نتایج آن اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رایگان

رایگان

1/5 - (1 امتیاز)

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره رایگان شماره تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.