رابطه در دوران نامزدی چگونه است؟

رابطه در دوران نامزدی
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دوران نامزدی مرحله‌ای مهم در رابطه عاشقانه است که پیش از ازدواج رخ می‌دهد. در این مرحله دو نفر با هم متعهد می‌شوند تا به‌طور رسمی ازدواج کنند. اما پیش از رسیدن به زمان عقد، رابطه در دوران نامزدی باید در حد مشخصی حفظ شود.

رابطه در دوران نامزدی نقش مهمی در تقویت ارتباط عاطفی این دو نفر ایفا می‌کند. آنها طی این دوره تجارب و خواسته‌های بیشتری را با هم به اشتراک می‌گذارند، اعتماد و احترام بیشتری برقرار می‌کنند و برنامه‌ها و آینده خود را نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. سکس نامزدی نیز بخشی از این رابطه محسوب می‌شود و فرصتی است که طرفین ساختار جنسی یکدیگر را شناسایی کنند.

 

آیا در دوران نامزدی رابطه جنسی داشته باشیم؟

موضوع رابطه جنسی در دوران نامزدی بستگی به اعتقادات، ارزش‌ها و توافقات شخصی زوجین دارد. برخی از افراد ممکن است برای حفظ ارزش‌های خود ترجیح دهند تا پس از ازدواج منتظر بمانند و به‌طور کلی در این دوران هیچ شکلی از رابطه جنسی را نداشته باشند.

اما در موارد دیگر زوجین ممکن است با یکدیگر به توافق برسند و تصمیم بگیرند در مرحله نامزدی نیز رابطه جنسی داشته باشند. مهم‌ترین نکته در اینجا احترام به تصمیم و مراعات عقاید هر دو طرف است و تصمیم نهایی و فعالیت‌ها درنهایت باید با رضایت و هماهنگی طرفین باشد.

 

خواسته‌های مردان در دوران نامزدی

خواسته‌های مردان برای رابطه در دوران نامزدی شامل حمایت، همراهی، احترام، توجه و البته در بسیاری از مواقع ارتباط جنسی است. اهمیت زیادی دارد که حد و حدود ارتباط جنسی در دوران نامزدی را مشخص کنید و از این حدود تجاوز نکنید. همان‌طور که اشاره کردیم، این حد و حدود باید با رضایت طرفین و در نظر گرفتن عقاید و اصول خانوادگی باشد.

 

رابطه در دوران نامزدی

 

پیش از شناخت کامل به عشق بازی نپردازید

معمولا توصیه می‌شود پیش از آن‌که در دوران نامزدی به شناخت کامل برسید، با زوج خود عشق‌بازی نکنید؛ به‌ویژه اگر پیش از دوران نامزدی هنوز شناخت درستی از طرف مقابل به دست نیاورده‌اید. درواقع اجازه دهید دوران نامزدی فرصتی باشد برای شناخت بیشتر و اطمینان پیدا کردن از این‌که قصد ازدواج با شخص مقابل را دارید. اما معمولا پس از آن‌که مدتی از نامزدی سپری شد و دو طرف زن و مرد، شناخت نسبتا خوبی نسبت به یکدیگر پیدا کردند، سکس نامزدی در شرایط خود آغاز می‌شود.

رابطه در دوران نامزدی با این‌که اغلب مواقع بدون دخول است، لذت زیادی دارد و هر دو طرف رفته‌رفته یکدیگر را بهتر می‌شناسند و از نقاط قوت و ضعف جنسی همدیگر آگاهی پیدا می‌کنند. شناخت جنسی زوجین نسبت به یکدیگر کمک خواهد کرد تا بعدها در زندگی مشترک و زناشویی، شرایط بهتری را در روابط خصوصی خود رقم بزنند.

 

عشق بازی در دوران نامزدی

 

ویژگی‌های رابطه جنسی در دوران نامزدی چیست؟

رابطه جنسی در دوران نامزدی باید بدون دخول باشد و تا حد امکان سطحی پیش برود. لازم است طرفین این موضوع را در نظر بگیرند که هنوز عقد اتفاق نیفتاده است و ریسک این‌که رابطه برهم بخورد و به ازدواج و عقد دائم ختم نشود، وجود دارد.

 

انواع رابطه بدون دخول در دوران عقد

معمولا زوجین رابطه بدون دخول را در دوران عقد و پیش از ازدواج و عروسی کامل انتخاب می‌کنند. انواع رابطه بدون دخول در دوران عقد را می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

 

بوسیدن

بوسیدن چه در قالب بوسیدن ساده باشد یا بوسیدن فرانسوی، از جمله روابطی است که در دوران عقد و بدون دخول انجام می‌شود و نشانه‌ای از عشق و محبت میان طرفین خواهد بود. به خاطر داشته باشید که بوسیدن همیشه شکلی رویایی و عاشقانه از رابطه بین زن و مرد است و هرگز نباید در هیچ برهه‌ای از رابطه زناشویی حذف شود.

 

لمس کلیتوریس و نقطه جی

لمس کلیتوریس و نقطه جی برای زنان، شکلی از رابطه بدون دخول است که باعث تحریک زن می‌شود و برای مرد نیز لذت‌بخش خواهد بود. در صورتی‌که مرد مهارتی حتی نسبی در لمس کلیتوریس و نقطه جی داشته باشد، می‌تواند به راحتی زن را تحریک کند و حتی او را به نقطه ارضا برساند.

 

لمس کردن و ماساژ دادن

لمس کردن و ماساژ دادن برای هر دو طرف زن و مرد جذاب است و موجب آرامش گرفتن و رها شدن احساسات خواهد شد. برای زوجینی که هنوز نباید رابطه با دخول داشته باشند، ارتباط در شکل لمس بدن و ماساژ دادن، لذت‌بخش خواهد بود.

 

انواع رابطه بدون دخول در دوران عقد

 

تماس خارجی

تماس خارجی میان زن و مرد، بدون دخول، از آسیب دیدن پرده بکارت جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود ضمن امکان ارضای طرفین، رابطه شیرین و لذت‌بخشی شکل بگیرد. تماس خارجی از لمس هر نقطه‌ای از بدن مانند سینه‌ها آغاز می‌شود و تا اندام تناسلی ادامه پیدا می‌کند. تماس خارجی معمولا دو طرفه است و با انتخاب پوزیشن مناسب، برای زن و مرد از سمت یکدیگر انجام خواهد شد.

 

تحریک جنسی با دست

تحریک جنسی با دست، برای مرد و زن، در رابطه دوران نامزدی کارایی دارد و می‌تواند کیفیت رابطه جنسی را بهبود ببخشد و به جای دخول، دو طرف را به نقطه ارضا برساند. تحریک جنسی با دست به داشتن حداقل مهارت از سمت زن و مرد نیاز دارد و بهتر است که با ملایمت و ریتمی مناسب انجام شود. حتی در دوران پس از عقد و زندگی مشترک نیز تحریک جنسی با دست، بخش آغازین رابطه جنسی میان زن و شوهر محسوب می‌شود که باید همچنان برای شروع رابطه جنسی و سکس به کار گرفته شود.

 

رابطه جنسی دهانی (اورال سکس)

برای زوجینی که در دوران عقد هستند و هنوز نمی‌خواهند وارد رابطه کامل جنسی شوند، رابطه جنسی دهانی یا همان اورال سکس موثر خواهد بود. این به تصمیم طرفین بستگی دارد و در صورتی که رضایت هر دو طرف نسبت به آن وجود داشته باشد، می‌توان از رابطه جنسی دهانی به‌عنوان شکلی جایگزین از رابطه جنسی کمک گرفت.

 

رابطه جنسی

 

در نظر داشته باشید که رابطه جنسی دهانی به مهارت نیاز دارد تا زن و مرد بتوانند یکدیگر را به این شکل ارضا کنند. به‌علاوه معمولا زمانی رابطه جنسی اورال سکس یا دهانی شکل می‌گیرد که عشق و محبت میان دو طرف کامل شده باشد تا حس بدی از ارتباط دهانی با آلت تناسلی یکدیگر نداشته باشند. در غیر این‌صورت ممکن است این مدل از رابطه در دوران نامزدی، برای یکی از طرفین یا هر دوی آن‌ها آزاردهنده باشد.

 

رابطه جنسی مقعدی (رابطه جنسی از پشت یا آنال سکس)

برخی از زوجین رابطه جنسی مقعدی یا از پشت یا همان آنال سکس را به جای دخول کامل برای سکس نامزدی انتخاب می‌کنند تا از آسیب به پرده بکارت جلوگیری شود. البته باید ریسک و عوارض این شکل از رابطه نیز حتما در نظر گرفته شود.

 

رابطه بدون دخول و احتمال بارداری

به جز آسیب پرده بکارت، یکی از دلایلی که زوجین در دوران عقد از رابطه کامل و دخول خودداری می‌کنند، جلوگیری از ریسک بارداری است. اما در نظر داشته باشید که حتی در رابطه بدون دخول نیز احتمال بارداری وجود دارد. در صورتی‌که پس از ارضا شدن مرد، مایع منی روی واژن یا نزدیکی دهانه آن ریخته شود، این احتمال وجود دارد که بخشی از مایع منی به داخل واژن راه پیدا کند و باعث بارداری شود. در نظر داشته باشید که وجود پرده بکارت به هیچ وجه مانعی برای بارداری به حساب نمی‌آید.

 

معاشقه میان زن و مرد

 

انواع پوزیشن‌های دوران نامزدی

پوزیشن‌های مختلفی برای رابطه در دوران نامزدی وجود دارد که بدون دخول هستند و برای هر دو طرف زن و مرد، جذابیت خاص خود را دارند. هریک از این پوزیشن‌ها با توجه به این‌که چه نوعی از رابطه انتخاب شده باشد، در نظر گرفته می‌شوند. به‌طور مثال برای رابطه دهانی یا اورال، مرد می‌تواند در حالت خوابیده یا ایستاده قرار بگیرد. در هریک از این دو وضعیت، سر زن روبروی آلت تناسلی مرد قرار می‌گیرد و زن می‌تواند خود حرکات دهانی را دنبال کند یا این‌که تحت کنترل مرد قرار بگیرد.

در حالت تحریک دستی سکس نامزدی، زن و مرد کنار هم می‌خوابند یا در حالت 69 قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که این وضعیت 69 برای رابطه دهانی دو طرفه نیز پوزیشنی مناسب به حساب می‌آید.

 

حکم دخول در دوران عقد چیست؟

به لحاظ شرعی زن و مرد در دوران عقد کاملا به یکدیگر محرم هستند و دخول از لحاظ شرعی بدون اشکال است. به هر ترتیب زن و مردی که به عقد دائم یکدیگر درآمده‌اند، هیچ منعی برای دخول و ارتباط کامل جنسی ندارند و از لحاظ شرع و قانون، مجوز کامل برای ارتباط جنسی دارند. البته برای پیشگیری از بارداری، طرفین معمولا دخول را حذف می‌کنند.

 

سخن آخر

در این مطلب نگاهی به شکل رابطه جنسی در دوران نامزدی داشتیم و دیدیم که چطور می‌توان بدون دخول از اشکال مختلف رابطه جنسی لذت برد. انتخاب شکلی از رابطه جنسی در دوران نامزدی که بدون دخول و برای هر دو طرف لذت‌بخش باشد، به سلیقه و شرایط طرفین بستگی دارد.

شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ بهترین شکل رابطه در دوران نامزدی چیست و چطور می‌توان سکس نامزدی را داغ و جذاب نگه داشت و در عین‌حال از دخول کامل جلوگیری کرد؟ در مرکز مشاوره نوین شما می‌توانید بهترین راهنمایی‌ها برای دوران نامزدی را دریافت کنید و از این دوران نهایت لذت را ببرید.

 

سوالات متداول

بهترین شکل رابطه سکس نامزدی چیست؟

در دوران نامزدی هر شکلی از رابطه جنسی بدون دخول که برای هر دو طرف لذت مشترک به همراه داشته باشد، ترجیح داده می‌شود.

 

چرا نباید در دوران نامزدی دخول کامل داشت؟

برای جلوگیری از آسیب دیدن پرده بکارت و همین‌طور ریسک بارداری، نباید در دوران نامزدی رابطه دخول کامل داشت.

 

بهترین پوزیشن سکس در دوران نامزدی کدام است؟

پوزیشن‌های مختلفی برای دوران نامزدی و عقد وجود دارد که انتخاب بهترین آن‌ها بستگی به شرایط فیزیکی و سلیقه طرفین دارد.

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *