درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک: وسواس فکری نوعی اختلالی است که حتما آن را شنیده و تا حدودی با آن آشنا هستید. آیا تا به حال با افرادی که مبتلا به این بیماری بوده‌اند، در ارتباط بوده‌اید؟

این اختلال که نوعی اختلال و مشکل مغزی به حساب می‌آید، سبب می‌شود فرد دچار تکرر در برخی اعمال و افکار شود و گاهی به طور ناخواسته مجبور به انجام اعمال و افکاری می‌شود که کنترل کردن آن در اختیار شخص نیست.

همین امر سبب ایجاد مشکل در روند زندگی او می‌شود. بیماری وسواس فکری، انواع گوناگونی دارد و برای درمان هر یک از آن، می‌بایست تحت نظر پزشک مجرب و با استفاده از روش‌های کارآمد و مفید، اقدام نمایید تا بتوانید در مدت زمانی کوتاه، به زندگی عادی خود باز گردید و عوامل استرس‌ و تنش‌زا را از خود دور کنید.

یکی از روش‌های مفید در این زمینه، درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک است. در اینجا می‌خواهیم به مبحث درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک و مباحثی دیگر بپردازیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

بهترین مرکز درمان اختلالات وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

همان‌طور که در مقدمه مقاله بیان شد، بیماری وسواس فکری نوعی اختلال عذاب آور برای شخص بیمار به شکار می‌رود که می‌بایست به زودی به درمان آن اقدام کرد.

این بیماری روش‌های درمانی مختلفی دارد. یکی از روش‌های موثر در درمان و کاهش شدت این بیماری، درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک است.

علاوه بر این، انتخاب یک مرکز معتبر و مجرب در زمینه درمان با روش نوروفیدبک، نکته مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

از این رو می‌بایست در انتخاب مرکز درمان خود، دقت کافی داشته باشید تا بتوانید مزکزی مناسب انتخاب کنید و متحمل هزینه‌های گزاف و بیهوده نشوید.

فرم مشاوره رایگان

در اینجا می‌خواهیم به معرفی یک مرکز معتبر و حرفه‌ای در زمینه درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک به عنوان بهترین مرکز برای درمان بیماری‌های ذهنی، معرفی کنیم.

این مرکز ویژگی‌های ممتازی دارد که در اینجا می‌خواهیم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم. به صورت کلی، ویژگی‌های مرکز نوین مشاوره عبارت است از:

  • درمان بیماری بدون تجویز دارو به بیمار
  • برخورداری از تجهیزات نوین و پیشرفته
  • دارای استاندارد FDA آمریکا
  • برخورداری از تیم متخصص و مجرب در زمینه روانشناسی
  • ارائه خدمات با کیفیت و نوین به بیماران
  • درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک
  • استفاده‌ از تکونولوژی‌ و فناوری‌های روز دنیا برای درمان بیماران
  • وجود تراپیست‌های حرفه‌ای و ماهر در زمینه بهبود اختلالات بیماران
  • و…

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

پیش از این به توضیحاتی در موضوع این بیماری و بهترین مرکز جهت درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک، پرداختیم.

اینک می‌خواهیم به مباحثی درباره درمان وسواس فکری از طریق دستگاه لورتا نوروفیدبک بپردازیم.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک به این صورت است که نوعی نقشه از بخش‌های آسیب دیده مغز و نوع عملکرد آن، به صورت جزئی و دقیق توسط پزشکان به نمایش گذاشته می‌شود تا تیم درمان با استفاده از این نتایج بتواند به شدت و نوع بیماری در شخص پی ببرند و درباره روند درمان با بیمار صحبت کنند.

امروزه درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک، یکی از روش‌های نوین و موثر در درمان این بیماری به شمار می‌رود. زیرا این روش سعی بر تحریک غیر تهاجمی مغز بیمار دارد.

لازم به ذکر است که این روش با استفاده از یک سیم پیچی که یه صورت عایق کاری درآمده انجام می‌شود و همچنین القای الکترومغناطیسی نیز در این روش نقش دارد.

سیم‌ پیچ coil  پس از آماده شدن بیمار، بر روی پوست سر او قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این سیم بر روی قسمتی از سر قرار می‌گیرد که منشأ افکار روان پریشی و علائم عصبی در فرد است.

تاثیر این دستگاه بر روی مغز انسان همانند تاثیر MRI  است و بدون هرگونه عوارض و خطر است و سبب بازگشت فرد به زندگی سرشار از آرامش و خالی از هرگونه تنش و استرس است.

به همین دلیل بسیاری از افراد و پزشکان، روش درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک را روشی معجزه آسا برای درمان این بیماری به خصوص وسواس از نوع فکری، می‌دانند.

از این رو افرادی که از این بیماری رنج می‌برند، توصیه می‌شود حتما روش درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک را امتحان کنند.

درمان انواع اختلال وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

وسواس انواع مختلفی دارد که در این‌جا می‌خواهیم به انواع آن و همچنین درمان وسواس با لورتا نوروفیدبک اشاره کنیم. این اختلال حدود دو تا سه درصد جمعیت کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

شخصی که مبتلا به این بیماری است. همانطور که اشاره شد ریشه این بیماری، وجود استرس و اضطراب است. به صورت کلی انواع وسواس عبارت است از:

وسواس فکری:

این بیماری پیچیده و ممکن است برای هر فرد به گونه‌ای متفاوت رخ دهد. در هر صورت نمی‌توان یک نوع مشخص برای آن در نظر گرفت.

به هر حال این بیماری سبب می‌شود شخص به صورت مداوم تصور می‌کند که قرار است اتفاق ناگوار و ناخوشی برای او یا سکی از اعضای خانواده بی‌افتد. همین افکار بدون منطق در ذهن، سبب تشکیل استرس و اضطراب در شخص می‌شود و سبب آزار و اذیت او می‌شود.

روش‌های درمان این بیماری، مختلف است. اما یکی از روش های مهم و اثرگذار در این زمینه، درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک است.

در این مقاله به توضیحاتی درباره آشنایی با این روش و همچنین درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک، پرداختیم. در ادامه بیشتر درباره این روش، توضیح داده خواهد شد.

وسواس عملی:

فردی که مبتلا به بیماری وسواس عملی است، سوالاتی به طورت مداوم در ذهن او در حال گذر است که او را وادار به انجام امورات تکراری می‌کند.

تکرار و مکررات کار، سبب آزار و اذیت شخص می‌شود. از طرفی دیگر اگر از انجام آن کارها را پرهیز کند، استرس در او بیشتر و شدت می‌یابد.

از آنجایی که وسواس اختلالی است که سبب آسیب به زندگی شخص می‌شود و با گذر زمان بیشتر  و درمان آن نیز دشوار می‌شود، بهتر است در صورت ابتلا به این بیماری، هرچه سریع‌تر اقدام به درمان آن نمایید.

همان‌طور که گفتیم، یکی از روش‌های موثر درمان وسواس با لورتا نوروفیدبک است.

این روش سبب می‌شود یک سری الگوی جدید فکری جایگزین الگوهای پیشین شوند و مغز فرد سعی می‌کند به شیوه درستی از آن الگوها استفاده کند.

طبق تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه صورت گرفته است، پزشکان دریافتند که درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک نوعی روش موثر و به عنوان بهترین روش جهت درمان و کاهش شدت این بیماری به شمار می‌رود.

اختلال وسواس فکری

در مطالب پیشین به ذکر و توضیحاتی درباره اختلال وسواس فکری و درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک، پرداختیم.

همان‌طور که بیان شد، این بیماری نوعی تکانه، تفکر یا هیجانی است که به طور مکرر و تکراری، بدون آن که شخص به آن میلی داشته باشد، او را وادار به انجام برخی کارها می‌کند.

این افکار پریشان، ممکن است به صورت مداوم شخص را تحت تاثیر قرار داده و استرس زیادی به او وارد کند. درک این موضوع شاید برای سایر افراد کمی سخت و غیر قابل منطقی باشد.

به همین دلیل یکی از نکات مهم در درمان وسواس فکری، درک کردن این افراد و هم‌دردی با آن‌هاست.

این بیماری از گروه بیماری‌های روانی به شمار می‌رود و به آن اختلال وسواس جبری نیز گفته می‌شود. افکاری که بر اثر این اختلال وارد ذهن شخص می‌شود، بسیار ناتوان کننده و پریشان‌ حالی را به دنبال دارد.

از این رو باعث می‌شود شخی از انجام بسیاری از کارهای روزمره خود عقب بماند. به دلیل شدت آزار رسانی این افکار، شخص ترجیح می‌دهد دست به اعمال آن افکار جبری بزند تا از شر آن‌ها خلاص شود.

یکی دیگر از نکات قابل ذکر و مهم در اختلال وسواس فکری، سرکوب کردن این افکار است. لازم به ذکر است که افراد وسواسی به هیچ عنوان نباید افکار را سرکوب یا خود را سرزنش کنند.

زیرا با سرکوب کردن، افکار با حجم بیشتری بر می‌گردند. از این رو شخص نباید در برابر این افکار واکنشی نشان دهد.

اگر مبتلا به این اختلال هستید، سعی کنید بدون استرس و بی اهمیت از کنار افکار خود بگذرید. آسان گرفتن و کنار آمدن با افکار جبری، یکی از گام‌های درمان این بیماری است.

روش مهم تاثیرگذار دیگر، درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک است که در این مقاله به آن پرداخته شد. در ادامه مباحثی گسترده‌تر در این زمینه، بیان خواهد شد.

اختلال وسواس عملی فکری

وسواس عملی فکری نیز همانند وسواس فکری است با این تفاوت در این اختلال شخص تنها افکار وسواس گونه ندارد بلکه در مقابل افکار وسواسی، رفتارهایی جبری انجام می‌دهد که عدم انجام این اعمال یا رفتارها سبب استرس و اضطراب در فرد می‌شود. انجام این رفتارها در فرد وسواسی، به صورت مداوم و تکراری است.

بخش عمده‌ای از افراد وسواسی، از منطقی نبودن رفتار و کارهای خود با خبر هستند، اما به هر حال توانایی مقاومت کردن با این افکار استرسی را ندارند.

اکثر افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، احساسات جبری و شدیدی را تجربه می‌کنند که در نهایت این احساسات سبب انجام رفتارهای تکراری می‌شود.

هنگامی که شخص دست به رفتارهای تکراری می‌زند، عصور می‌کند انجام این کار، از استرس و اضطراب او کم می‌کند، اما در واقع این آرامش و کاهش فشار روانی، کوتاه مدت است و مجدد با حجم بیشتری از افکار و پریشان حالی به سوی فرد، باز می‌گردد.

تفاوت این افراد با کسانی که تنها دچار وسواس فکری هستند، هکان عمل و انجام مکرر کارها است. شخصی که وسواس فکری دارد، تنها افکار در ذهن او سبب استرس و وارد کردن فشار به او می‌شود، اما مبتلایان اختلال وسواس عملی فکری، نه تنها افکار پریشانی دارند، بلکه این افکار آن‌ها را به سوی انجام برخی کارها وا می‌دارد.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

چگونگی درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

در روش درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک، به  بخشی از مغز که وظیفه کنترل کردن احساسات و افکار را دارد، مجددا آموزش جدید داده می‌شود و با شیوه جدید و مناسب‌تری تنظیم می‌شود.

همین امر مغز را در کنترل و کاهش افکار پراکنده، یاری می‌کند.

امروزه روش‌های فراوانی برای درمان وسواس وجود دارد که بهبود بیمار در آن‌ها به صورت موقتی است، اما درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک ، بدون عارضه و بدون مصرف دارو است.

علاوه بر این شخص در مدت کوتاهی بهبود می‌یابد و روند درمانی معجزه آسایی را طی می‌کند.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

امروزه دستگاه نوروفیدبک، یکی از مدرن‌ترین تجهیزات در درمان وسواس به شمار می‌رود. از این دستگاه در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهت درمان وسواس، استفاده می‌شود.

همان‌طور که بیان شد،این دستگاه نقشه‌ای از مغز و مناطق مورد آسیب آن تهیه می‌کند. همچنین اختلالات مغزی در آن به صورت کاملا جزئی نشان داده می‌شود و پزشک با مشاهده این اطلاعات، به میزان مشکلات و اختلالات مغزی در شخص، پی می‌برد.

سخن نهایی

در این مقاله به موضوعاتی همچون درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک، چگونگی آن، وسواس عملی فکری و… پرداختیم. شما نیز اگر مبتلا به این اختلال هستید، می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را برای بهبود خود در کلینیک نوین مشاوره تجربه کنید.

ما در این مجموعه از تیم متخصص و مجرب برخوردار هستیم که تمام تلاش خود را در جهت بهبود کامل شخص بیمار انجام می‌دهند. ما در این مجموعه از نوین‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا برای رفع مشکل بیماران استفاده می‌کنیم. جهت آشنایی بیشتر با کلینیک ما، به سایت نوین مشاوره مراجعه نمایید.


سوالات متداول

1. درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک چقدر زمان می‌برد؟

مدت جلساتی که هر شخص برای درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک طی می‌کند کوتاه است و هرجلسه زمان کمی را از شخص می‌گیرد. اما به هر حال نمی‌توان به طور مشخص تعیین کرد که تعداد جلسات لازم برای درمان وسواس در فرد چقدر است. پزشک می‌تواند با توجه به میزان و شدت مشکل در فرد، تعداد جلسات مشخص را برای  درمان فرد تعیین کند.

2. بهترین مرکز تخصصی درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک

در صورتی که یکی از نزدیکان یا خودتان به اختلال وسواس فکری مبتلا هستید، ما به شما کلینیک نوین مشاوره را معرفی می‌کنیم. نوین مشاوره با بهره‌گیری از تجربه و دانش بالا و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، به درمان بیماران می‌پردازد.

3.4/5 - (10 امتیاز)

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *