درمان PTSD با نوروفیدبک

درمان PTSD با نوروفیدبک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

درمان PTSD با نوروفیدبک

در دنیای پر از مشغله امروز برای همه ما پیش اومده که حتی یک بار شاهد وقایع تکان دهنده یا حتی مواجه شدن با وقایع ترسناک و خطرناک را تجربه کنیم. از این رو طبیعی است که قبل یا بعد از پیش آمدن این وقایع تکان دهنده یا ترسناک احساس استرس یا اضطراب کنیم. اما موضوعی که مورد بحث ما است این می باشد که استرس یا اضطراب مان پس از مدتی از بین می رود و دائمی نیست. در حقیقت اگر حس استرس یا اضطراب مان پس از وقایع اتفاق افتاده دست از سرمان برنداشت و دائمی شد باید به فکر چاره بیوفتیم چون نگران کننده است.
به عبارتی دیگر وقایع پیش آمده ترسناک یا خطرناک خیلی وقت است که تمام شده ولی فرد هنوز هم استرس و اضطراب دارد و احساس آسیب پذیری می کند. به همین دلیل اگر این حس ها بیشتر از یک ماه طول بکشد و زندگی فرد مختل شود می توان گفت که فرد دچار استرس پس از سانحه یا PTSD شده است که یکی از راه های درمان استرس پس از سانحه نوروفیدبک می باشد. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا به شما نحوه درمان PTSD با نوروفیدبک را بگوییم.

نگاهی به استرس پس از سانحه یا PTSD

اگر استرس پس از سانحه یا PTSD را به موقع بشناسید تا حد زیادی می توانید این اختلال را درمان کنید زیرا تشخصیص زود هنگام PTSD نقش موثری در درمان آن دارد. اگر بخواهیم شما را کمی بیشتر با این اختلال آشنا کنیم می توانیم بگوییم که استرس پس از سانحه دارای حس های متفاوتی مانند ترس شدید، وحشت ناشی از تهدید جسمی و جنسی، مرگ غیرمنتظره نزدیکان، تصادف، جنگ یا بلاهای طبیعی که فراتر از طاقت و ظرفیت روانی فرد است می باشد.

همچنین می توانیم بگوییم که PTSD یا استرس پس از سانحه بیشتر بعد از وقوع شرایط های ذکر شده اتفاق می افتد و فرد را درگیر می کند. در این نوع اختلال شرایط ترسناک از بین رفته اما هنوز هم پس از مدت های زیاد فرد حس می کند تازه برایش آن اتفاق دردناک افتاده و گویی حسش هر روز تازه تر از دیروز می باشد. این درحالی است که خوده فرد هیچ کنترلی بر روی ترس ها و استرس های خود ندارد.

علائم استرس پس از سانحه یا PTSD در بزرگسالان

آیا می خواهید بدانید علائم PTSD در بزرگسالان چیست؟ آیا می خواهید بدانید فردی که به PTSD دچار شده دارای چه علائمی می باشد؟ کمی صبر کنید تا به تمامی سوال های شما در مورد علائم PTSD در بزرگسالان پاسخ دهیم. مواردی که در ادامه ذکر کرده ایم ممکن است برای هر فردی بارها پیش آمده باشد نکته اینجاست که هیچ یک نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد.

  • تجربه کردن دوباره سانحه در کابوس، افکار های منفی، خاطرات بد گذشته : این علائم می توانند شرایط اضطراب آور را دوباره در فرد تشدید کنند و با تشدید آن نیز زندگی فرد کاملا مختل می شود.
  • پرهیز و اجتناب از انجام بعضی کارها مانند رانندگی، پیاده روی در مکان خلوت، افکار مربوط به حادثه : این نوع از علائم PTSD در بزرگسالان نیز باعث مختل شدن زندگی فرد می شود برای مثال فرد دیگر نمی خواهد در مکان های خلوت پیاده روی یا حتی رانندگی کند.
  • برانگیختگی و تحریک پذیری شدید مانند زودرنجی، عصبانیت، بی خوابی : این نوع علائم در کسانی که به استرس پس از سانحه دچار شده اند هر روز رخ می دهد و مانند سایر علائم نه تنها زندگی فرد را مختل می کنند بلکه نمی گذارد حتی فرد بخوابد.
  • مشکلات شناختی مانند فراموشی بعضی وقایع حادثه، سرزنش کردن خود، افکار منفی، از دست رفتن انگیزه و نشاط : این نوع علائم نیز روح و روان فرد را آنقدر درگیر می کند که از لحاظ روحی با خود می جنگد.

علائم استرس پس از سانحه یا PTSD در کودکان

کودکان نیز همانند بزرگسالان به استرس پس از سانحه یا همان PTSD دچار می شوند و دارای علائمی هم هستند که شما با آگاهی از این علائم می تواند تشخیص دهید که فرزند یا اطرافیانتان به اختلال پس از سانحه دچار شده است یا خیر. کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا با علائم PTSD در کودکان همانند بزرگسالان آشنا شوید. علائم PTSD در کودکان عبارت است از :

  • خیس کردن تخت
  • فراموش کردن کلمات
  • اشکال در صحبت کردن
  • بهانه گیری به پدر و مادر البته این مورد برای کودکان زیر ۶ سال است
  • وجود حس انتقام
  • عصبانیت
  • احساس گناه کردن
  • پرخاشگری و بی ادبی به بزرگسالان

چه چیز هایی باعث اختلال استرس بعد از حادثه می شود؟

آیا به دنبال دانستن عوامل ایجاد کننده اختلال استرس بعد از حادثه یا PTSD هستید؟ می خواهید بدانید در چه صورتی فرد به این اختلال دچار می شود؟ در حقیقت اگر شما برای درمان PTSD با نوروفیدبک به یک متخصص مراجعه کنید ابتدا مواردی مانند تجاوز قرار گرفتن، جنگ، زلزله، سیل، سانحه های شدید تصادفی، شکنجه شدن، دیدن دار زدن یک فرد، دیدن کشته شدن دیگران و … را ارزیابی می کنند. سپس متخصصین اقدام به درمان PTSD با نوروفیدبک یا سایر روش های درمانی می کنند.

دارو درمانی یکی از راه های درمان PTSD

ابتدا باید به این نکته تاکید کنیم که در این روش درمانی حتما باید به یک روان پزشک مراجعه کنید. این نوع درمان تنها یک درمان نگه دارنده است. درمان نگه دارنده به این معنی است که برای مدتی فرد درمان می شود اما دوباره علائم اختلال PTSD یا پس از سانحه بر می گردد.

در این نوع درمان روان پزشکان ابتدا بیشتر از دارو های ضد افسردگی مانند سروتونین، سرترالین، زولوفت، پاروکستین و پاکسیل استفاده می کنند. یکی دیگر از داروهایی که معمولا روان پزشکان برای اختلال PTSD تجویز می کنند پرازوسین می باشد. این دارو توسط تحقیقاتی که محققین انجام داده اند نشان داده که کابوس های شبانه افراد مبتلا به استرس پس از سانحه کاهش یافته است.

روان درمانی یکی از راه های درمان PTSD

یکی دیگر از راه های درمان PTSD یا همان اختلال پس از سانحه روان درمانی می باشد. این روش درمانی یکی از با ثبات ترین راه های درمان اختلال پس از سانحه می باشد. در این نوع روش درمانی روان شناس سعی می کند با استفاده از تکنیک های مختلف مانند مواجه سازی فرد را درمان کند.

درمان PTSD با نوروفیدبک یکی از راه های درمان

یکی از جدیدترین و بهترین و قطعی ترین روش های درمان اختلال پس از سانحه نوروفیدبک می باشد. شما برای درمان PTSD با نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و بیوفیدبک می توانید اقدام کنید که یک روش نوین و امروزی می باشد. درمان PTSD با نوروفیدبک هیچ گونه عوارضی ندارد و کاملا قطعی است.

درمان PTSD با نوروفیدبک

آیا می خواهید بدانید درمان PTSD با نوروفیدبک چگونه است؟ آیا شماهم نسبت به درمان PTSD با نوروفیدبک کنجکاو شدید؟ این روش درمانی نوین که در سرتاسر دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است یک درمان نوآورانه برای اختلال پس از سانحه می باشد. تا به اینجا دانستیم که اختلال پس از سانحه اگر درمان نشود و به آن بی توجهی کنید تاثیرات بسیار منفی بر روی روان شما می گذارد.

حتی اگر به صورت صدرصد درمان PTSD با نوروفیدبک روی شما جواب ندهد علائم PTSD در شما کاهش پیدا می کند. در حقیقت نوروفیدبک با اندازه گیری امواج مغزی و سیگنال سعی می کند به مغز یاد دهد که خودش بتواند خودش را بهبود ببخشد. به عبارتی ساده تر فردی که اقدام به درمان PTSD با نوروفیدبک می کند روز به روز سعی می کند امواج مغزی خود را کنترل و مدیریت کند.

نوروفیدبک چیست و چگونه به درمان PTSD کمک می کند؟

در مطالب فوق اشاره ای به روش درمانی نوروفیدبک کردیم تا بدانید فردی که اقدام به درمان PTSD با نوروفیدبک می کند چکاری انجام می دهد اما می خواهیم در این قسمت کمی بیشتر به روش نوین نوروفیدبک بپردازیم. وقتی مغز خودش می تواند خود را درمان کند مگر چیز دیگری هم می ماند؟ به عبارتی ساده تر وقتی مغز سعی می کند خودش خودش را درمان کند فوق العاده می شود که متخصصین این حوزه چندین سال است این روش نوین را ابداع کرده اند. در درمان PTSD با نوروفیدبک فرد مراجه کننده بر روی یک صندلی می نشیند.

سپس یک نوروتراپیست حسگرهایی به نام الکترود را به پوست سر او وصل می کند تا امواج مغزی اش بر روی مانیتور رو به رو نمایش داده شود. از این رو نوروفیدبک مغز را برای تولید آرامش آموزش می دهد و همزمان پاسخ استرس زا را تنظیم می کند. از طرفی دیگر مناطق خاصی از مغز که توسط PTSD تحت تاثیر قرار دارند می توانند برای تولید الگوهای سالم تر آموزش دیده و هدفمند شوند. اولین نشانه ی فردی که اقدام به درمان PTSD با نوروفیدبک کرده است خوابیدن بهتر می باشد و به ترتیب علائم دیگر شروع به بهبود می کنند.

چرا درمان PTSD با نوروفیدبک ؟

خیلی از افراد از خود می پرسند که چرا اختلال پس از سانحه با دارو یا روان درمانی به طور قطع درمان نمی شود اما با نوروفیدبک درمان می شود؟ کافیست نگاهی به موارد ذکر شده پایین بیندازید تا بدانید چرا درمان PTSD با نوروفیدبک امکان پذیر و قطعی است.

  • نوروفیدبک تاثیر پذیری بالایی دارد.
  • نوروفیدبک یک روش غیر تهاجمی برای درمان است.
  • نوروفیدبک مستقل از دارو است.
  • این روش درمانی کاملا بدون درد می باشد.
  • نوروفیدبک هیچ عوارض جانبی برای فرد ندارد.
  • درمان با نوروفیدبک پایدار است.

موارد درمان PTSD با نوروفیدبک که موفقیت آمیز بوده اند

تحقیقات و بررسی هایی که یک متخصص انجام داده است نشان داده که سایر روش های درمانی تاثیر کمی در بهبود این بیماری داشته اند. این فرد به همین علت به سراغ روش نوین نوروفیدبک رفت و سعی کرد روی بیماران مبتلا به اختلال پس از سانحه نیز این روش درمانی را انجام دهد تا میزان موفقیت آمیز بودن درمان PTSD با نوروفیدبک را بداند. این فرد پس از انجام این روش درمانی بر روی افراد مبتلا به اختلال پس از سانحه شاهد تاثیر چشمگیر این روش درمانی نوین بود. از این رو بیمارستان ها و روان شناسان دیگر نیز به سراغ این روش درمانی نوین رفتند و دیدند نه تنها درمان PTSD با نوروفیدبک امکان پذیر است بلکه بسیاری از اختلالات روحی و روانی دیگر نیز با نوروفیدبک می توانند درمان شوند.

تاثیر درمانگر حرفه ای بر درمان PTSD با نوروفیدبک

وقتی شما برای درمان PTSD با نوروفیدبک به یک مرکز مراجعه می کنید و تشخیص داده می شود که به اختلال پس از سانحه دچار شده اید به سراغ درمان با نوروفیدبک می روند. در این بین وقتی شما برای درمان PTSD با نوروفیدبک بر روی صندلی می نشینید نوروتراپیست با دستگاه نوروفیدبک کار می کند. از این رو اگر نوروتراپیست مرکزی که به آن مراجعه کرده اید دانش لازم یا صلاحیت لازم برای درمان شما را نداشته باشد با مشکلاتی مواجه می شوید.

برای مثال ممکن است این روش درمانی روی شما پاسخ ندهد که تنها به خاطر عملکرد نامناسب نوروتراپیستتان می باشد نه بد بودن این روش درمانی. از این رو برای اینکه بهترین بازخورد را از این روش درمانی دریافت کنید باید به یک مرکز خوب مراجعه کنید تا از متخصص بودن نوروتراپیست موجود در آن مطمعن باشید اما بهترین مرکز نوروفیدبک را از کجا می شود پیدا کرد؟ کمی صبور باشید.

بهترین مرکز نوروفیدبک برای درمان PTCS با نوروفیدبک

شمایی که برای درمان PTSD با نوروفیدبک به دنبال بهترین مرکز نوروفیدبک هستید به جای درستی آمده اید زیرا ما شما را می خواهیم به جایی بفرستیم که به محض ورود ابتدا عاشق محیط آرام و دلنشین آن می شوید. ما به شما مرکز مشاوره نوین واقع در کرج را برای درمان PTSD با نوروفیدبک به شما پیشنهاد می کنیم . زیرا این موسس در کنار گرد هم آوردن نوروتراپیست ها و متخصص های خبره و مجرب از دستگاه های فوق پیشرفته استفاده کرده است. از این رو اگر به دنبال درمان PTSD با نوروفیدبک به صورت قطعی هستید مشاوره نوین گزینه خوب که نه بهترین گزینه برای شماست.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی این مطلب با توجه به مطالبی که در مورد اختلال پس از سانحه گفته شد متوجه شدید که به هیچ وجه نباید این اختلال را پشت گوش بیندازید و اقدام به درمان آن نکنید. در پایان این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق برایتان مفید بوده باشد و با مراجعه به مرکز مشاوره نوین از شر این اختلال رها شوید.

این پست را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.

من با این قوانین موافقم.